معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی برای پذیرایی از زائرین اربعین در قم

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: باید از ظرفیت مساجد و هیأت‌های مذهبی برای پذیرایی از زائرین اربعین در استان استفاده شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات اداره کل راه آهن استان برگزار شد، با اشاره به استقبال استاندار قم از راه اندازی قطار قم کربلا اظهار کرد: استاندار از راه اندازی این قطار استقبال زیادی کرده است و باید قطار قم کربلا در طول سال هم فعال باشد.

وی ادامه داد: اگر هفته ای یک بار قطار قم کربلا حرکت کند، استقبال زیادی از این قطار می‌شود، سال گذشته بین 200 تا 300 هزار نفر از مردم استان قم برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین به عراق رفتند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: باید مشکلات قطار تهران کربلا مورد بررسی قرار بگیرد و این مشکلات رفع شود، راه آهن توان زیادی برای راه اندازی این قطار را دارد و باید اطلاع رسانی در خصوص قطار قم کربلا صورت بگیرد تا تعداد سرویس‌های این قطار افزایش پیدا کند.

عالی پور با اشاره به سامانه سماح اظهار کرد: باید در این سامانه امکان دسترسی به سامانه حمل و نقل برای زائرین اربعین ایجاد شود، باید سرویس‌های قطار از شهرهای ایران به کربلا در رسانه‌ها به نمایش گذاشته شود تا از این قطارها استقبال صورت بگیرد.

وی ادامه داد: راه اندازی قطار قم کربلا توسط بخش خصوصی است و افراد با تجربه ای این قطار را راه اندازی کردند و باید دستگاه‌های دولتی در زمینه حرکت قطار قم کربلا به بخش خصوصی کمک کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: باید از ظرفیت مساجد و هیأت‌های مذهبی برای پذیرایی از زائرین اربعین در استان قم استفاده شود، همچنین وظیفه اسکان و پذیرایی از زائرین خارجی در استان هم بر عهده سپاه قرار گرفته است.

عالی پور با اشاره به موکب‌های استان قم اظهار کرد: تاکنون 28 موکب برای ایام اربعین در استان قم راه اندازی شده است و پیش بینی می‌کنم که تعداد این موکب‌ها تا 60 موکب هم برسد، باید سعی کنیم که موکب‌های جدید در موکب‌های قدیمی ادغام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه بعدی ستاد اربعین استان باید در 10 روز آینده برگزار شود، همچنین باید برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران موکب‌های استان در دستور کار ستاد اربعین قرار بگیرد.

انتهای پیام/ت

ظرفیت هیأت‌های مذهبی برای پذیرایی از زائرین اربعین در قم استفاده می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.