کم شنوایی شایعترین ناهنجاری در بدو تولد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت: شایعترین ناهنجاری در بدو تولد کم شنوایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت: مهمترین رویکرد بهزیستی در ناشنوایی پیشگیری و آگاه سازی خانواده ها است.

عضدزاده افزود : در حال حاضر 163 ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می کنندو یک مرکز خانواده وکودک ناشنوا نیز در این شهر به کودکان دچار مشکلات شنیداری و گفتاری خدمات تخصصی ارائه می دهد.

وی گفت : ارائه خدمات شنوایی سمعک ،باتری ،کمک هزینه کاشت حلزون، آموزش‌های تربیت شنیداری و گفتار درمانی به فرزندان و اطرافیان ناشنوایان برای کیفیت بهتر زندگی از دیگر خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه است.

عضدزاده با بیان اینکه شایعترین ناهنجاری در بدو تولد کم شنوایی است ، افزود : چنانچه تشخیص و مداخله بهنگام در کم شنوایی قبل از سن 6 ماهگی رخ دهد این کودکان از نظر تکامل طبیعی کلامی ، شناختی و اجتماعی 1 الی 2 سال از هم سالان مشابه خود که بعد از 6 ماهگی تشخیص و مورد مداخله قرار گرفته اند جلوتر هستند.

عضد زاده ادامه داد : در اجرای طرح غربالگری شنوایی درسال 95 در شهرستان اردکان، یک هزار و 700 کودک غربالگری شده‌اند که از این تعداد 209 نفر مشکوک به ناشنوایی شناسایی و برای درمان ارجاع شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان با اشاره به شعارسال 2017 هفته جهانی ناشنوایان مشارکت کامل با زبان اشاره افزود : سخن گفتن ، یکی از ویژگی های ممتاز بشری دانست وانسان از راه سخن گفتن با دیگر افراد جامعه رابطه برقرار می کند.

انتهای پیام/ ی

کم شنوایی شایعترین ناهنجاری در بدو تولد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار