تاثیر مطلوب مداحان برمردم

امام جمعه اندیمشک گفت: مداحان می‌توانند تاثیرگذاری مطلوبی در این مراسم داشته باشند، زیرا از خود مردم هستند و بهتر می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند، ولی متاسفانه علم کافی را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت‌الاسلام و المسلمین نعمت‌اله خدامی، امام جمعه اندیمشک  بیان داشت: به دلیل اینکه علما و روحانیون علم و استدلال کافی را در خصوص وقایع تاریخی دارند در مراسم عزاداری‌ها نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: باید عزاداری‌ها در ماه محرم به سوی رشد باشند و تنها با احساسات عزاداری نشود.

خدامی افزود: باید در این ایام علاوه بر دلسوزی، اهداف قیام امام حسین(ع) برای عزاداران ذکر شود که این نکته به مداحان و خود ما بستگی دارد که چگونه در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها اهداف و واقعیات واقعه کربلا برای عزاداران تبییتن شود.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به نقش مداحان در عزاداری‌ها بیان کرد: مداحان می‌توانند تاثیرگذاری مطلوبی در این مراسم داشته باشند زیرا از خود مردم هستند و بهتر می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند ولی متاسفانه علم کافی را ندارند.

خدامی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه علما و روحانیون علم و استدلال کافی را در خصوص وقایع تاریخی دارند در مراسم عزاداری‌ها نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

وی گفت: عزاداری‌ها بدون حضور روحانیون نقشی نخواهند داشت زیرا مردم علم را در روحانیون احساس می‌کنند.

  انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.