جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس میزان برداشت دولت از تنخواه بودجه برای پرداخت یارانه‌ها را بررسی می‌کند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از تشکیل جلسه‌ای برای بررسی میزان برداشت دولت از تنخواه بودجه برای پرداخت یارانه‌ها خبرداد.

لغلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال درآمد هدفمندی یارانه‌ها تحقق نیافته است، اظهار کرد: متاسفانه بخش بزرگی از شرکت‌های وابسته نفتی و گازی تامین‌کننده درآمد هدفمندی یارانه‌ها  به تعهدات خود جامه عمل نپوشاندند و دولت را برای پرداخت یارانه نقدی با مشکل مواجه کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت در نیمه اول سال برای پرداخت یارانه نقدی مجبور به برداشت از تنخواه بودجه شده است، ادامه داد: البته  این اقدام دولت منطقی بود چراکه پرداخت نکردن یارانه نقدی مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کرد و طبق مصوبه مجلس دولت مجاز است که برای پرداخت یارانه نقدی از بخشی از تنخواه بودجه برداشت کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه از حالا نمی‌توانیم بگوییم که آیا دولت بیشتر از حد مجاز از بودجه عمومی کشور برای پرداخت یارانه برداشت کرده است یا خیر، خاطر نشان کرد: به زودی کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای برای بررسی این موضوع برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار