مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان مطرح کرد:

صدور ماهانه 25 هزار سند مالکیت در استان اصفهان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: بالغ بر 25 هزار سند مالکیت به طور متوسط ماهانه صادر می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بهبهانی، در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:در حالیکه این عدد در مهرماه 92 که وارد اصفهان شدیم 14 هزار سند مالکیت در ماه بود.

وی با اشاره به اینکه 26 حدود  هزار و 400 سند در ماه گذشته و این ماه صادرشد افزود: متوسط این دو عدد همان 25 هزار سند در ماه می شود که ماهانه بالغ بر 11 هزار سند افزایش نسبت به مدت مشابه در ورودی سال 92 که به استان اصفهان آمدیم داشته است.

به گفته وی، بالغ بر 98.5 درصد نیز متوسط پاسخ استعلام زیر دو روز در اداره ثبت اسناد و املاک استان اصفهان است در حالیکه متوسط کشوری این رقم  بالغ بر 83 درصد و در استان های بزرگ حدود 75 درصد است اما ما در استان اصفهان که استان بزرگ است بالغ بر 98.5 پاسخ استعلام می دهیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، با تاکید بر اینکه 96.5 تا  97 درصد زیر دو روز متوسط ثبت خلاصه معاملات ما است گفت: همین عدد در کشور تقریبا همان 75 درصد و در استان های بزرگ حدود86 درصد است.

*تحقق آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی در استان اصفهان

بهبهانی، تصریح کرد: مابا تلاش و زحمات همکاری همکاران و پایش مداوم برنامه در باب اصلاح فرآیندها توانستیم اولین استانی باشیم که آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی را به معنای واقعی خودش اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی اظهارداشت: الان ما در شهر اصفهان واحدهای ثبتی بدون تعرفه فیزیکی پرونده بویژه در اداره ثبت اسناد جنوب اصفهان را داریم که پایلوت این کار بود و به شهرهای دیگر نیز تعمیم داده می شود.

به گفته وی، برای اولین بار در کشور ساختمانی را طراحی کردیم که دفتر املاک و بایگانی آن به هیچ وجه در مرعی و منظر ارباب رجوع نیست و به صورت پیشخوانی اداره می شود و قسمت های مختلف آن اداره در طبقه اول این  پیشخوان قراردارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، با تاکید بر اینکه  ارباب رجوع برای دسترسی نیازی به طی مسیر و حرکت در طبقات مختلف و راهروهای مختلف را دیگر ندارد گفت: به هیچ وجه در این اداره هیچ اتاقی وجود ندارد.

بهبهانی،راه اندازی این طرح برای کاشان را هم به محض دریافت اعتبار تاکیدکرد و گفت: با اجرای این طرح که به طور قطع و یقین عامل ارتقای بهره وری و افزایش سلامت اداری و راندمان ما می شود برخی قسمت هایی که نیاز به مواجه با ارباب رجوع ندارد آن را در قسمت های دیگر از مرعی و منظر آنها خارج می شود.

وی،افزود: حسب دستور مقام محترم قضایی و دکتر تویسرکانی ریاست سازمان ثبت اسناد و ملاک کشور مصوب مقرر شده است این ساختمان پایلوتی برای تمام واحدهای ثبتی کشور باشد تا همه از آن تبعیت کنند.

*حذف 2 میلیون و 500 هزار مراجعه با اجرای طرح‌های پستی سند مالکیت 

به‌گفته‌وی، بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار مراجعه از ادارات و 5 میلیون سفر درون استانی و برون استانی سالانه با اجرای طرح های پستی سند مالکیت حدف می شود که از نظر نیم.با هزینه های آن  نیز در جابه جایی نقش ارزنده ای دارد.

بهبهانی،اجرای طرح تماس تلفنی را نیز برای اولین بار در کشور در استان اصفهان یادآورشد و گفت:بالغ بر 6 هزار تماس تلفنی با مردم با تدوین سوالات مشخص در حوزه بازرسی گرفته شده است.

وی افزود:چند نفر از همکاران ما هستند که وظیفه آنها روزانه فقط تماس با مردم و نظرخواهی از آنها برای اطمینان بخشی از مسیر درست طرح و برنامه ها بویژه اصلاح فرآیندها است.

به گفته وی،اگرچه این تماس های  تلفنی در دستگاه های دولتی خیلی مرسوم نیست که این تیپی خود را در مقام ارزیابی قراربدهد اما ما با این کار توانستیم در باب اعتمادسازی مردم، حاکمیت پیشگیری و سلامت اداری و ارتقای بهره وری نتایج خوبی بگیریم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، گفت:الان تمام تماس های ما با بیشتر مردم گرفته شده و طرح نوع سوالات و دریافت پاسخ ها مشخص کرده است که ما تا چه میزان توانستیم در طراحی مسیر اصلاح فرآیندها و حذف مراجعات مردم و اطمینان از ارائه خدمت در تاریخ سررسیدی که به ارباب رجوع داده شده است انجام دهیم.

*درخواست تعویض سند مالکیت با مراجعه به  تمامی دفاتر ثبت اسناد رسمی

بهبهانی،با اشاره به اینکه ما برای درخواست تعویض سند مالکیت به هیچ وجه در ادارات ثبت درخواستی را نمی پذیریم گفت: برای اولین بار در کشور در استان اصفهان شرایطی را برای مردم فراهم کردیم که آنها به تمامی دفاتر ثبت اسناد رسمی در سطح استان مراجعه کنند.

وی گفت:مراجعان با ارائه سند مالکیت دفترچه خود و دریافت رسید معتبر در قبال آن و پرداخت تمامی هزینه های قانونی بدون نیاز مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک مگر در مواردی که اصلاح سند مالکیت نیا برداشت نقشه نیاز باشد که موارد آن تقریبا به طور نسبی 15 درصد درخواست ها و بالغ بر 85 درخواست های متقاضی نیاز به حضور در اداره ثبت اسناد و املاک ندارد.

به گفته وی،در کار دیگر نیز که برای اولین بار در کشور در  استان اصفهان صورت گرفت و اکنون در شهر اصفهان اتفاق می افتد در حوزه تفکیک آپارتمان ها است که ارباب رجوع بدون نیاز مراجعه به  ادارات  ثبت با ورود به سامانه نظام مهندسی درخواست تفکیک را با ضمیمه کردن تصویر سند مالکیت و پایان کار تکمیل می کند و برای پیشخوانی که همکاران ما در نظام مهندسی مستقر هستند می فرستد.

بهبهانی افزود:در آنجا کنترل هایی که از مجموع 21 فرآیندی که برای تفکیک اعیانی پیش بینی شده است ارباب رجوع  به طور صرف برای یک مرحله به اداره ثبت ثبت مراجعه می کند و برخی اختلاف نظرهایی که فی مابین بعضی کارشناسان نظام مهندسی و ثبت وجود داشت و ارباب رجوع بین این دو مجموعه دچار  آسیب و اذیت می شد متمرکز بدون حضورش رسیدگی می شود که این خدمت هم در استان برای اولین بار در کشور انجام می شود.

به گفته وی،ما آمادگی داریم زیرساخت های شهرستان بزرگ کاشان را بررسی کنیم که اگر این ظرفیت نظام مهندسی در کاشان هم وجود داشته باشد این طرح نیز در این شهرستان عملیاتی شود.

شایان ذکر است در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان سیروس افضلی و محمد تکبیرگو به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان کاشان معرفی و از روسای پیشین تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار