مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اعلام کرد:

وقف بیش از یکصد منزل و زمین زراعی جانبازان اصفهانی برای سیدالشهدا

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یکصد ایثارگر عزیز و خانواده معظم شهدای ما منازل خود شهید را برای روضه خوانی حضرت سیدالشهدا وقف کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی، در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:همانطور که  عزیزان ما در هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند و با گذشت از مال و جان خود ایثارگری کردند اکنون نیز با بذل مال خود و وقف آن تلاش می کنند تا درس ایثار و شجاعت و از خودگذشتگی و فرهنگ ایثار زنده بماند.

حجت‌الاسلام صادقی، با عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدلله الحسین(ع) و بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت: این تعداد وقف جانبازان که بیشتر آن منزل و زمین زراعی بوده است طی چهارساله اخیر ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جمع ایثارگران، خانواده معزز شهدا و جانبازان از این نوع واقفین زیاد داریم گفت:وی دو روز در هر ماه را در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان به منظور بررسی رفع معضلات و مشکلات موقوفات و رقبات و امامزادگان عظیم الشان  این شهرستان و آران و بیدگل حضور پیداخواهدکرد.

*اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه 350 امامزاده استان اصفهان

به گفته وی، سوگواره یاس امام حسین(ع) و بصیرت عاشورایی نیز با حضور خطبا، مداحان و روضه خوانان شهرستانی و استانی و کشوری در 350 امامزاده سطح استان از جمله مشهد اردهال در دومین جمعه از مهرماه قالیشویان فین  و سومین جمعه با عنوان جمعه نشلجی ها برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ، امضای تفاهم نامه و جلسه ای با اداره ثبت اسناد و املاک کاشان با حضور مدیر کل  آقای بهبهانی را یادآورشد و گفت:این تفاهم نامه به منظور رفع مشکلات و نواقصی که در روند اخذ مالکیت در ثبیت موقوفات و رقبات وجود دارد منعقد شد.

حجت‌الاسلام صادقی، اوقاف شهرستان کاشان امسال موظف است حداقل هزار رقبه را تاپایان سال سند دار کند که کار آسانی نیست و نیاز به یک مدیریت جهادی دارد.

وی،همکاری اداره اسناد و املاک کاشان برای صدور هزار سند تک برگی  برای موقوفات و امامزادگان را خواستارشد و افزود: ان شالله در سال های آینده به زودی زود تمام موقوفات سنددار شود.

*ثبت 74 وقف جدید در استان اصفهان به 150 میلیارد ريال

به گفته وی، 74 وقف جدید در استان اصفهان به 150 میلیارد ريال با نیات کمک به زوج های جوان، خانواده بی سرپرست، روضه خوانی سیدالشهدا و وقف های قرآنی ثبت شده است که امیدواریم موقوفات در این زمینه رو به روز افزایش یابد.

وی، با تاکید بر اینکه چهار مورد از این 74 موقوفه جدید مربوط به شهرستان کاشان با ارزش بیش از یک و نیم میلیون تومان است تصریح کرد:البته شهرستان کاشان در ثبت موقوفات عقب است و جدیت بیشتری برای وقف های جدید و اخذ سند مالکیت به تعداد موظف شده نیازدارد.

شایان ذکر است در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان سیروس افضلی و محمد تکبیرگو به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان کاشان معرفی و از روسای پیشین تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.