معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد کشور:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد کشورگفت: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سید جمال‌الدین میرمحمدی معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد کشور در گردهمایی مشترک روسا و اعضای ستادهای صیانت از حقوق شهروندی و شورای امر به معروف با اشاره به اینکه باید فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، افزود: زمانی که به آیات و روایات مراجعه می‌کنیم امر به معروف و نهی از منکر یک امر بسیار زیبا ترسیم شده است.

وی ادامه داد:احزاب و گروه‌هاي سياسي بايد در سايه امر به معروف و نهي از منكر حركت كنند.

وی اظهار داشت: آن طور که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بودجه و امکانات نداریم اما به عنوان یک حرکت اجتماعی باید در گسترش آن احساس مسوولیت کنیم.

میرمحمدی با بیان اینکه در سایه امر به معروف و نهی از منکر نظریه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی، اجتماعی و... به رشد و نتیجه می‌رسند، بیان کرد: به همان ‌اندازه که در برخی از حوزه‌ها موفق به تبیین امر به معروف ونهی از منکر نشده‌ایم به همان اندازه عقب مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه نگاه‌های سیاسی مختلف در سایه امر به معروف و نهی از منکر در امان خواهند بود، یادآور شد: حاکمان و دولتمردان، دانشمندان و مردم سه مخاطب امر به معروف و نهی از منکر هستند.


میرمحمدی با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش است، ادامه داد: دانشمندان و نخبگان باید مسائل امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند نگاه و توجه علمی و فرهنگی است، افزود: متاسفانه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کرده‌ایم.

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد کشور با بیان اینکه استانی مانند همدان باید پیش قدم شود و یک نظریه‌پردازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، تصریح کرد: حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند، تولید فکر، فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی فرهنگی است.

این مقام مسئول ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک فرهنگ عمومی و حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود، و امر به معروف نیازمند نگاه ایجابی است.


انتهای پیام/ج

امربه معروف ونهی از منکر در جامعه نهادینه شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار