در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتقاد تهیه‌کننده سینما از نگاه تبعیض‌آمیز مسئولان/ اختصاص بودجه‌های میلیاردی به افرادی خاص!

ابراهیم اصغری گفت: مدیران فرهنگی آن طور که باید از همه فیلمسازان ژانر دفاع مقدس حمایت نمی‌کنند.

اصغریابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما، درباره وضعیت سینمای دفاع مقدس امروز، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروز بحث مشکلات اقتصادی، معیشتی و رسیدن به رفاه مورد توجه همه است. حتی این بحث از سمت مدیران به متن جامعه کشیده شده است. در چنین شرایطی دیگر جایی برای پرداخت به مسائل ارزشی نمی‌ماند. جامعه امروز از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته است.

وی افزود: در دهه 60 برخی مدیران پیراهن ساده می‌پوشیدند، خانه‌شان اجاره‌ای بود و با دوچرخه رفت و آمد می‌کردند. اما امروز بعضی این رفتار را دیوانگی می‌دانند.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: در چند سال اخیر، فیلم‌های دفاع مقدسی و ارزشی کمتر ساخته شده‌اند. مدیران آن طور که باید از ساخت این آثار حمایت نمی‌کنند و گاه حتی به صراحت دست رد به سینه فیلمسازان می‌زنند.

وی افزود: جالب اینجاست همین مدیران، با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و یا در مراسم خاص، شعار حمایتی سر می‌دهند و تولیدات بسیار اندک را به نام خودشان ثبت می‌کنند!

تهیه‌کننده سینما با تاکید بر لزوم توجه به نیاز مخاطب در فیلمسازی اظهار کرد: در صنعت سینما مهمترین بحث، مخاطب و ذائقه اوست. اما در حوزه مدیریت فرهنگی ما، به صرف حمایت از یکسری آدم‌های خاص در حوزه فیلمسازی و توزیع بودجه‌های چندمیلیاردی بدون بازگشت، دیگر مخاطب و ذائقه آنها مطرح نیست.

اصغری اذعان داشت: متاسفانه امروز اگر فلان نهاد قرار است برای محصولات ارزشی ده میلیارد تومان هزینه کند، متولیان این بودجه را نه به ده نفر بلکه به یک نفر خاص می‌دهند. این نگاه منطقی، اصولی و شریف نیست.

این تهیه کننده افزود: البته این چند نفر خاصی که بودجه های میلیاردی را یک‌جا می‌برند، فیلمسازان خوب و مطرحی هستند؛ اما سینما که فقط این‌ها نیستند. می‌توان با اختصاص مبالغ کمتر، چند فیلم در حد اعلی ساخت.

اصغری با ذکر مثالی از رعایت حق و انصاف در دوران دفاع مقدس بیان کرد: شب عملیات که می‌شد تعداد خاص و تافته‌های جدا بافته را برای رفتن به خط مقدم انتخاب نمی‌کردند؛ تفکیکی در کار نبود و همه را به یک چشم نگاه می‌کردند. این شد که در جنگ جلوی قدرت‌های بزرگ دنیا پیروز شدیم.

وی در پایان گفت: تا زمانی که تفکر مدیران و متولیان فرهنگی در حمایت از فیلم‌های دفاع مقدسی و ارزشی منصفانه نشود و فقط منافع مالی خود را در نظر بگیرند، فیلمسازان ما به سمت ساخت دیگر آثار خواهند رفت. متأسفانه این عملکرد و تفکر اشتباه مدیران این روزها صریح‌تر، شفاف‌تر و با شهامت‌تر شده است. برایشان مهم نیست، آنهایی که می‌توانند سینمای جنگ ما را احیا کنند، بیکار و خانه‌نشین شوند. بعضی اوقات آدم فکر می‌کند، عمدی در کار است.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات صریح ابراهیم اصغری درباره شرایط فیلمسازی در عرصه دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار