ساندی تایمز فاش کرد: توطئه چهار وزیر انگلیسی برای سرنگونی نخست‌وزیر این کشور

روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد چهار شخصیت بلندپایه کابینه «ترزا می» قصد سرنگونی وی را داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد چهار وزیر کابینه نخست وزیر انگلیس برنامه ریزی کرده بودند پس از انتخابات پارلمانی در ماه ژوئن، ترزا می را سرنگون کنند.

پایگاه اینترنتی روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد طبق آنچه «تیم شیپمن»، سردبیر سیاسی این روزنامه در کتاب جدیدش منتشر کرده، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه، «فیلیپ هموند»، وزیر دارایی، «امبر رود»، وزیر کشور و «دیوید دیویس»، وزیر برکسیت (مسئول پیشبرد گفتگوها برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پس از شکست حزب محافظه کار به رهبری ترزا می در کسب اکثریت پارلمان انگلیس، در توطئه علیه نخست وزیر کشورشان دست داشتند.

در این کتاب که به صورت سلسله مقالات در ساندی تایمز منتشر خواهد شد، ادعا شده است توطئه ای سه جانبه در این خصوص وجود داشته است؛ به طوری که قرار بوده است بوریس جانسون، امور وزیر مکلف به مسائل برکسیت را  بر عهده گیرد و دیوید دیویس، کارهای قانونی عقب نشینی از اتحادیه اروپا و فیلیپ هموند نیز امور مالی انگلیس را.

«شیپمن» سپس نوشته است این توطئه به محض آنکه مشخص شد ترزا می از سمتش کناره گیری نخواهد کرد، با شکست مواجه شد.

سردبیر سیاسی ساندی تایمز همچنین نوشته حتی پس از آنکه مشخص شد جایگاه ترزا می محکم است، این وزرا به توطئه شان برای سرنگونی نخست وزیر ادامه دادند.

نویسنده این کتاب همچنین می گوید پس از آتش سوزی برج گرنفل لندن این چهار وزیر به طرفدارانی که خواهان استعفای ترزا می بودند، پیوستند.

انتهای پیام/

 

توطئه برای برکناری ترزا می از قدرت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار