با حکم مراجع قضایی؛

آزادسازی بیش از ۵ هکتار از اراضی کشاورزی در اردکان

بیش از ۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردکان در راستای حفظ کاربری اراضی آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد رحیم پورمسئول یگان حفاظت جهاد کشاورزی استان یزد گفت: اراضی کشاورزی که بصورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدام به ساخت بنا و دیوارکشی کرده بودند،تخریب شدکه قبل از شروع عملیات ساخت و ساز و در حین کار به مالکان این اراضی اخطارهای لازم داده شده است که مورد توجه مالکان قرار نگرفته است.

محمد رحیم پور افزود: امیدواریم کسانی که به هر نحوی قصد تبدیل اراضی کشاورزی را دارند قبل از هرگونه اقدام با سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم را انجام دهند.

ناظر گشت های ویژه جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: شماره تلفن ۱۳۱ سازمان جهاد کشاورزی آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات همشهریان در موارد تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که عموم مردم می توانند گزارشات خود را منعکس کنند تا قبل از تکمیل و پیشرفت عملیات ساخت و ساز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ خاک و اراضی کشاورزی گفت: امروز دستورات قضایی لازم برای آزادسازی ۱۲ مورد در شهرستان اردکان صادر شده است که در این راستا بیش از ۵ هکتار از اراضی کشاورزی که بصورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود آزادسازی شد.

مسئول یگان حفاظت جهاد کشاورزی استان یزد از دستگاه های خدمت رسان در زمینه های آب، برق و گاز خواست تا از ارائه این خدمات در اراضی کشاورزی بدون هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی خودداری کنند.

رحیم پور تصریح کرد: در شهرستان اردکان ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که باید نسبت به حفظ کاربری و یکپارچگی این اراضی پیگیری و جدیت لازم صورت گیرد تا اراضی کشاورزی تخریب نشود.

انتهای پیام/ا

بیش از5هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردکان آزاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.