۳۵ هزار نفر از مردم اندونزی به علت تهدید آتشفشان تخلیه شدند

آتشفشان کوه آگونگ در جزیره بالی اندونزی از دو روز پیش بسیار فعال شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سی و پنج هزار نفر از مردم اندونزی به علت تهدید آتشفشان تخلیه شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، آتشفشان کوه آگونگ در جزیره بالی اندونزی از دو روز پیش بسیار فعال شده است.

لرزه شناسان از روز جمعه تاکنون دست کم سیصد لرزه را نزدیک این کوه ثبت کرده اند. این تعداد بالای تکانهای زمین نشان دهنده آن است که ممکن است فوران این کوه هرلحظه رخ بدهد. مسئولان محلی درقالب اقدامات پیشگیرانه حدود سی و پنج هزار نفر از ساکنان مناطق نزدیک این کوه را تخلیه کرده اند.

سازمان گردشگری اندونزی اعلام کرده است سفر به بالی همچنان امنیت دارد اما به گردشگران توصیه شده است از کوه آتشفشانی آگونگ بالا نروند. هنوز پرواز هواپیماها بر فراز منطقه بالی ادامه دارد.

تکانهای نزدیک این کوه از ماه اوت شروع شده و در دو روز گذشته بسیار شدید شده است. این منطقه از نظر تعداد گردشگران بسیار شلوغ است. آخرین فوران این آتشفشان در دهه هزار و نهصد و شصت بود که سبب کشته شدن بیش از یک هزار نفر شد.

بالی در منطقه ای واقع است که از آن با عنوان «حلقه آتش» در جهان یاد می شود. نود درصد زمین لرزه های جهان در این کمربند زلزله ای رخ می دهد. حدود چهارصد و پنج کوه آتشفشانی در این حلقه آتش واقع است. این منطقه جایی است که لبه صفحات بزرگ زمین شناختی در آنجا واقع است. بسیاری از رشته کوههای بزرگ جهان نیز در همین حلقه آتش قرار دارد.

انتهای پیام/

آتشفشان کوه آگونگ در جزیره بالی اندونزی فعال شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار