۹ کشته و زخمی بر اثر شورش در زندانی در کالیفرنیا

شورش در یک زندان در کالیفرنیا به کشته شدن ۱ نفر و مجروح شدن ۸ نفر دیگر منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، روز گذشته در جریان وقوع شورش زندانیان در زندان مرکزی کالیفرنیا، یک نفر کشته و 8 نفر مجروح شدند. مقامات دولتی اعلام کردند نگهبانان زندان برای آرام کردن اوضاع از گلوله های پلاستیکی و اسپری فلفل استفاده کردند. در این شورش حدود 160 زندانی دخالت داشتند.

«مونیکا آیون»، سخنگوی این زندان اعلام کرد: هیچکدام از کارکنان زندان در این درگیری ها صدمه ندیدند. این درگیری حدود ساعت 11 صبح به وقت محلی در زندان «کلونی مردان کالیفرنیا» نزدیک «سان لوئیس اوبیسپو» رخ داد و فقط 10 دقیقه طول کشید تا همه چیز تحت کنترل درآید.

وی افزود: 9 نفر از زندانیان بر اثر شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند که یک نفر آنها در بیمارستان جان سپرد. شخص کشته شده به اتهام سرقت حدود 13 سال را در زندان سپری کرده بود. وضع 8 نفر دیگر هنوز مشخص نشده است؛ اما احتمال می رود دو نفر آنها به زودی مرخص شوند.

سخنگوی زندان خاطرنشان کرد: علت آغاز این شورش تحت بررسی قرار دارد. این بزرگترین و نخستین شورش مرگباری بود که من در طول 22 سال خدمت در زندان شاهد بوده ام.

زندان کلونی مردان کالیفرنیا در 300 کیلومتری شمال لس آنجلس قرار دارد. این زندان در سال 1954 تأسیس شد و حدود 4200 زندانی را در خود جای داده است.


انتهای پیام/

شورش در زندانی در کالیفرنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار