تولید محتوا در امر به معروف و نهی از منکر اندک است

در زمینه امربه معروف و نهی ازمنکر در کشور با کمبود تولید محتوا مواجه هستیم.

تولید محتوا در امر به معروف و نهی از منکر اندک استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام میرمحمدی ،معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر افزود :مصداق های معروف ومنکرامروز برای جوان ما مشخص وروشن نیست که باید با دلیل وبرهان برای جوان در مکتوبات وفضای مجازی وحوزهای مختلف تبیین شود .

 حجت الاسلام میرمحمدی در گردهمایی مشترک روسا واعضای ستادهای صیانت از حقوق شهروندی وشوراهای امر به معروف ونهی ازمنکراستان همدان خطاب به حوزهای علمیه ، مراکزعلمی ودانشگاهی و فرهیختگان از آنان خواست نسبت به تدوین کتاب محکم قوی استدلالی در حوزهای مختلف در زمینه امر به معروف تلاش کنند.

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد احیا امر به معروف ونهی ازمنکر خاطرنشان کرد : دولتمردان هم با نگاه علمی وفرهنگی به فریضه امر به معروف ونهی از منکر باید در زمینه تولید محتوا وفکر وایده پردازی در این عرصه تلاش کنند .

حجت الاسلام محمدی گفت : در زمینه آموزش امربه معروف هم پس از 38 سال از انقلاب اولین کتاب در حوزه آموزشی با روش وتکنولوژی آموزشی نوشته شده است.

جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حقوق شهروندی وامنیت عمومی وزارت کشورهم گفت : آسیب شناسی کارهای فرهنگی که الان کم رنگ است باید جدی گرفته شود تا اثر بخشی کارهای فرهنگی بیشتر شود.

ملازاده افزود : شورای عالی انقلاب فرهنگی 310 بند را برای 25 دستگاه در زمینه عفاف وحجاب تکلیف کرده است که اینها در ترویج فرهنگ عفاف وحجاب برای جامعه باید بر نامه های داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در تولید محتوا کم کاریم ادامه داد : در موضوع عفاف وحجاب در شبکه های اجتماعی باید حضوری موثر وقوی داشته باشیم وجاذبه برنامه های فرهنگی را بیشتر کنیم.

 جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حقوق شهروندی وامنیت عمومی وزارت کشور با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه اقدامات برای رعایت حقوق شهروندی وموضع عفاف وحجاب در بین استانهای کشور یکه تازاست گفت : بر اساس نتایج ارزیابی دستگاههای اجرایی درزمینه اقدامات برای رعایت حقوق شهروندی ورضایتمندی مردم وکاهش تخلفات اداری و ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در سال 94 و95 اقدامات فوق العاده ای در استان همدان انجام شد که از استانهای مرکزی ویزد هم جلو افتاد.

ملازاده در عین حال گردشگری استان را با توجه به دارالمومنین بودن فرصتی برای ترویج وتبلیغ فرهنگ عفاف وحجاب دانست وگفت : البته این موضوع به نوعی هم می تواند تهدید باشد.

وی گفت : تبلیغات محیطی پیرامون عفاف وحجاب در ورودهای شهرهمدان باید پر رنگ باشد وکارهای فرهنگی در این زمینه باید تبلیغ وترویج شود.

آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه همدان هم با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر بخشنامه ای انجام نمی شود گفت : آموزش اجرای امر به معروف ونهی ازمنکر برای هر قشر وصنفی یک نیازوضرورت است.

الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد صیانت از حقوق شهروندی وامنیت عمومی استان همدان هم فراگیر شدن امر به معروف ونهی از منکر را یکی از راههای موثر در کاهش آسیب های اجتماعی دانست وگفت : یکی از این آسیب ها طلاق است که سال گذشته در استان شش و دو دهم درصد ونیمه نخست امسال هم 4 درصد کاهش داشته است .

در این گردهمایی سردار مجیدی ، به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان معرفی واز خدمات سردار ابو حمزه در این مسئولیت قدر دانی شد. همچنین از هشت دستگاه دولتی برتر در حوزه عفاف وحجاب تجلیل شد.

انتهای پیام/ش.و

کمبود تولید محتوا در امربه معروف ونهی ازمنکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.