کمبود مدرسه درشاوور

مدیر آموزش و پرورش شاوور گفت : تعداد مدارس ما در شاوور برای دانش‌آموزان کافی نیست و برای حل این مشکل به 18 مدرسه نیاز داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جلال نژادفاضل، مدیر آموزش و پرورش شاوور بیان داشت: کلنگ ساخت دبیرستان دخترانه طوبی در سال 90 در شاوور زده شد. این مدرسه 6 ‌کلاسه با اعتباری حدود یک میلیارد و 250 میلیون تومان ساخته شده است و اخیرا به بهره‌برداری رسید. در این مدرسه دانش‌آموزان دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول به تحصیل خواهند پرداخت.

وی افزود: 14 هزار و 300 دانش‌آموز در 195 آموزشگاه در شاوور مشغول به تحصیل هستند. در حال حاضر یک مدرسه کانکسی در شهر شاوور وجود دارد و همچنین 5 یا 6 مدرسه دیگر نیز وجود دارند که دارای کلاس‌های کانکسی هستند. برای رفع مشکل کمبود تعداد مدارس در شاوور به بیش از 18 مدرسه دیگر نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش شاوورگفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما بحث سرویس‌های رفت و آمد دانش‌آموزان دختر است. بسیاری از دانش‌آموزان دختر در شاوور به دلیل نداشتن سرویس مناسب، ترک تحصیل می‌کنند. شاوور پراکنده‌ترین بخش کشور است. اعتباری که از طرف آموزش و پرورش برای سرویس مدارس به ما پرداخت می‌شود، 12 میلیون تومان است در حالی‌که ما برای تامین سرویس تمام دانش‌آموزان دختر شاوور، به 30 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

نژادفاضل تاکید کرد: حدود 6 ماه است هیچ سرانه‌ای به آموزش و پرورش و مدارس شاوور پرداخت نشده است. آموزش و پرورش از نظر وضعیت اقتصادی، در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.