عبدالله: در هند روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان گفتگو می‌کنیم

عبدالله عبدالله گفت: نشست سه‌جانبه اقتصادی میان کشورهای افغانستان، هند و آمریکا در دهلی‌نو، فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در کشور است.

عبدالله: در هند روی فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان گفتگو می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز در نشست شورای وزیران گفت: نشست سه جانبه اقتصادی میان کشورهای افغانستان، هند و آمریکا در دهلی نو، فرصت بزرگی برای سرمایه گذاری در کشور است.

وی در ابتدای این جلسه گزارشی درباره سفر اخیر خود به قندهار ارائه کرد و گفت: در سفری که به ولایت قندهار داشتیم، پروژه ده میگاوات برق خورشیدی افتتاح شد. این یکی از پروژه های بسیار مهم در بخش تولید انرژی برق است که مشارکت عامه و بخش خصوصی را نشان می دهد. 

عبدالله اظهار داشت: با تکمیل شدن این پروژه، برق مطمئن برای پارک صنعتی و شهروندان این ولایت تهیه و توزیع می گردد که از سوی مردم ولایت قندهار مورد استقبال قرار گرفت. همچنان پروژهٔ ۳ میگاوات برق دیگر نیز برای مردم قندهار وعده داده شد، شهروندان این ولایت انتظار تمدید خط برق از ولایت غزنی را می کشند؛ به همین جهت وزارت انرژی و آب و شرکت برشنا وظیفه دارند که این مسأله را به صورت جدی دنبال نمایند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان افزود: مشکلات حیاط، سرک های داخل پوهنتون و خوابگاه دانشجویان این ولایت را پیگیری کردیم و برای حل این موارد، بودجه ویژه تخصیص داده شد.

وی عنوان کرد: کار بیمارستان مرکزی ولایت قندهار تکمیل شده است، در مورد تجهیزات و پرسنل آن وزرات صحت عامه وظیفه دارد تا اقدامات لازم را روی دست گیرد. وزارت فواید عامه نیز موظف است که در مورد تسریع کار پروژه سرک شاولی کوت - ارزگان و سرک ولسوالی اسپین بولک - معروف توجه نماید.

عبدالله عبدالله اظهار داشت: در ولایت قندهار امنیت به خوبی تامین شده است. هرچند نزدیک بودن مرز و اوضاع ولایت های همجوار روی این ولایت تاثیر گذار است؛ اما وضعیت امنیتی این ولایت به‌صورت کُلی بهبود یافته است. 

ریاست اجرائی حکومت وحدت ملی تصریح کرد: در سفرهای ولایتی توجه به مشکلات مردم و مطالعه وضعیت از نزدیک زمینه را فراهم می کند تا وزارتخانه ها مشکلات را از نزدیک بررسی کنند. رفتن به محل، دید و بازدید با مردم و مطرح کردن مشکلات مردم در کابینه و شورای وزیران بسیار مهم است. 

وی ابراز داشت: در روزهای آینده به کشور هندوستان سفر داریم. در این سفر روی تجارت و فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، میان سرمایه‌گذاران افغانستان، هند و آمریکا بحث صورت می گیرد. 

عبدالله این سفر را یک فرصت بزرگ برای سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: در این نشست سه جانبه، ۲۰۰ تن از سرمایه گذاران افغان و شماری دیگری از سرمایه گذاران از کشورهای آمریکا و هند شرکت می کنند تا روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان گفتگو نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.