واقفان مازندران:

اهدای لوازم تحصیلی به دانش آموزان نیازمند مازندران

لوازم تحصیلی به ارزش ۲۴ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند دو شهرمازندران اهدا شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریّه استان مازندران با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف یکی از نیاز‌های روز جامعه است، گفت: تا دیروز نیاز جامعه به اطعام دهی بود و مردم نیاتشان را به اطعام دهی وقف می‌کردند، اما امروز نیاز جامعه تامین شرایط مالی برای خانواده‌های کم بضاعت است.


وی با بیان اینکه اوقاف امانتدار است نه مالک، افزود: لوازم تحصیلی دانش آموزان بابلی به ارزش حدود ۱۴ میلیون تومان از محل موقوفه محمد اسماعیل رحمانی تهیّه و به آنان اهدا شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: لوازم تحصیلی ۱۷۸ دانش آموز بهشهری از درآمد حاصل از محل موقوفه آقامیرزا مهدی خان اشرفی به ارزش ۱۰ میلیون تومان تهیه و اهدا شد.


وی از توزیع ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش آموزان توسط واقفان خبر داد و گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان ۵۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان استان مازندران توزیع شده است.


وی با اشاره به اهمّیّت و ارزش وقف در دین اسلام افزود:موقوفه‌ای با قدمت حدود ۸۰۰ سال در قائمشهر وجود دارد که درآمد حاصل از آن برای دارو و درمان خانواده‌های بی بضاعت هزینه می‌شود؛ پس از گذشت سال‌ها از نیت واقف همچنان ثواب این عمل به واقف و خیر این کار به محرومین می‌رسد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: درمان بیماری‌های صعب العلاج، تامین مالی برای تحصیلات فرزندان کم بضاعت، تامین جهیزیه و کمک مالی به نوعروسان بخشی از نیاز‌های روز جامعه است که باید در این راستا فرهنگ سازی شود.


حجت الاسلام حیدری افزود: برای خرید تجهیزات بیمارستانی درآمد حاصل از محل موقوفات صرف خرید دستگاه‌های سی تی اسکن، ام آر آی و آمبولانس بیمارستان شد.


انتهای پیام/آ


خرید لوازم تحصیلی دانش آموزان مازندران با همت واقفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار