رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه استان اصفهان خبر داد:

فرهنگ مشاوره در سطح حوزه‌های علمیه باید تقویت شود

رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه استان اصفهان گفت:فرهنگ مشاوره در سطح حوزه‌های علمیه باید تقویت شود چراکه مشکلات و معضلات جامعه رو به افزایش است و باید مهارت‌های مشاوره‌ای در روحانیون و طلاب تقویت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور  امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه استان اصفهان اظهار کرد: فرهنگ مشاوره در سطح حوزه‌های علمیه باید تقویت شود چراکه مشکلات و معضلات جامعه رو به افزایش است و باید مهارت‌های مشاوره‌ای در روحانیون و طلاب تقویت شود.

وی افزود: با بحث طلاق در حوزه‌های علمیه مواجه شده‌ایم و دچار آسیب‌های خانواده‌های طلاب هستیم، لازم است از انسجام درونی خانواده‌های طلاب حفاظت کنیم.

رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه استان اصفهان گفت: آداب حجره‌نشینی از دیگر اقداماتی است که باید محقق شود، همچنین دوره فرزندپروری نیز توسط طلاب مرکز مشاوره استان اصفهان برگزار شده است.

وی تأکید کرد: غربال‌گری عاطفی طلاب با تنظیم 60 مؤلفه برای طلاب صورت گرفته تا شخصیت هر طلبه برای اساتید حوزه‌های علمیه مشخص شود؛ همچنین کارگاه آموزشی معارف مهدویت با 16 غرفه حدود 40 هزار دانش‌آموز، دانشجو و دیگر اقشار در اصفهان برگزار شده است.

نیلی‌پور بیان داشت: نمایشگاهی با موضوع جشن تکلیف توسط مرکز مشاوره حوزه علمیه استان اصفهان نیز برگزار می‌شود تا معرفی خوبی از ساختار اسلام به نوجوانان ارائه شود که این نمایشگاه تا 2 ماه آینده در تکیه همدانیان اصفهان افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

غربال‌گری عاطفی طلاب با تنظیم 60 مؤلفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.