با یاری آتش نشانان؛

تامین ایمنی عزاداران حسینی در شیراز

سازمان آتش‌نشانی از آماده باش این سازمان در تامین ایمنی عزاداران حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نامجو وصالی معاون عملیات سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی برای تامین ایمنی مساجد، حسینیه ها، تكایا و هیات های مذهبی در نقاط مختلف شهر شیراز و آسایش و آرامش خاطر شهروندان و سوگواران در ایام ماه محرم، علاوه بر آماده باش کامل، اقدامات دیگری را در دست اجرا دارند.

به گفته وی، کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز از چند روز پیش مشغول بازدید از اماکن مذهبی به ویژه تکایا هستند و در صورت مشاهده هرگونه نقص در ایمنی این اماکن، آن را به مسئولان مربوطه اطلاع می دهند.

معاون عملیات آتش نشانی شیراز بیان کرد: در این شب ها در نقاط پرتردد شهر، گروه هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر به گشت زنی پرداخته و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل قرار می دهند، ضمن آنکه در روزهای پایانی این ایام آتش نشانان در مقابل اماکن مذهبی شلوغ حاضر شده و تا پایان برنامه ها و عادی شدن اوضاع، مستقر خواهند بود.

وصالی لزوم رعایت اصول ایمنی در ایام عزاداری ماه محرم و مجالس مذهبی بویژه تکایا و اماکنی که به صورت موقت برپا می شوند را مورد تأکید قرار داد و از مسئولان این اماکن درخواست کرد با اجرای ضوابط ایمنی، محل بی خطر و امنی را برای عزاداران فراهم کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست که تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) همکاری بیشتری با مسئولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزی، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه 125 آتش نشانی به سرعت خود و سایرین بخصوص کودکان، افراد سالخورده و بانوان را از محل حادثه دور کنند.

انتهای پیام/ن

ایمنی در ایام عزاداری ماه محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار