بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توان غنی‌سازی‌مان 20 برابر شده است/با خروج آمریکا از برجام، جهشی اقدام می‌کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:اگر آمریکا برجام را به یک توافق بی‌اثر تبدیل کند، ایران به صورت جهشی اقدام خواهد کرد.

ئئعلاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به ادعای ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام گفت: خروج از برجام به معنای نقض یک مصوبه رسمی بین‌المللی است، برجام یک قطار به راه افتاده است و شش کشور آ‌ن را امضا کرده‌اند و اکنون درحال اجراست.

وی با بیان اینکه قطعنامه شورای امنیت ملی پشتوانه این مصوبه است، تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام عملا بی‌اعتباری خود را به نمایش خواهد گذاشت.

بروجردی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با نگرانی از بهره‌گیری جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام، می‌خواهند بازی را به هم بزنند، اظهار کرد: معتقدم ضررکننده اصلی در این مورد آمریکاست اما در صورتی که آنها بازی را به هم بزنند و برجام را به یک توافق بدون اثر تبدیل کنند، جمهوری اسلامی ایران با سرعت و به صورت جهشی  در بحث هسته‌ای اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: توانمندی ما نسبت به گذشته در بالا بردن غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف صلح‌آ‌میز بسیار بیشتر از قبل شده است زیرا سانتریفیوژهای جدید ما بیست برابر سانتریفیوژهای فعلی توان غنی‌سازی دارند و این موضوع را در آزمایش‌ها اثبات کردیم و اکنون این توانمندی را داریم تا با سرعت به صورت جهشی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند نیست که این اتفاق بیفتد اما اگر آمریکایی‌ها تصمیم به خروج از برجام بگیرند، باید بدانند چنین پاسخی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
آخرین اخبار