فرمانده انتظامی تربت جام ؛

کشف جرایم سایبری در تربت جام ۹۰ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی تربت جام گفت: با تلاش پلیس فتا نسبت به سال گذشته کشف جرائم سایبری ۹۰ درصد در تربت جام افزایش یافته است و در برخورد با اراذل و اوباش کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  هوشنگ کیانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستانبا تشریح وضعیت جرائم سایبری گفت: با تلاش پلیس فتا نسبت به سال گذشته کشف جرائم سایبری ۹۰ درصد در تربت جام افزایش یافته است.

کیانی افزود: بیشترین جرائم سایبری در حوزه انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی افرد، کلاهبرداری، نشر اکاذیب، خرید و فروش اجناس با انگیزه کنجکاوی و انتقام جویی بوده است و پلیس قصد ندارد برای کنترل این فضا به حریم شخصی افراد ورود پیدا کند و تنها به شکایت افراد رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: رصد فضای مجازی به صورت عمومی توسط پلیس فتا صورت می‌گیرد و اگر گروه و کانال یا هر شخص حقیقی در این فضا به کسی توهین نکند پلیس وارد بحث‌ها نمی‌شود و با کسانی که به دنبال اختشاش در این فضا هستند بر حسب دستور قضایی برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی تربت جام با اشاره به اواویت‌های کاری پلیس افزود: خدمتگزاری به مردم، اجرای دستورات فرماندهی کل قوا، برخورد قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر، پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با اراذل و اوباش از مهمترین برنامه‌های کاری پلیس در این شهرستان است.

وی گفت: حفظ امنیت مردم برای پلیس خط قرمز است و اگر کسی بخواهد با گردن کشی نظم عمومی جامعه را برهم بزند دست قدرتمند پلیس گردنش را خواهد شکست واجازه خود نمایی نخواهد و قدرت پلیس قانون و قلم است.

فرمانده انتظامی تربت جام افزود: قانون مداری و پشت سر قانون حرکت کردن از وظایف ذاتی پلیس و همه مردم در برابر قانون دارای حق مساوی هستند و اگر کسی بخواهد در برابر پلیس که وظیفه برقراری امنیت را بر عهده دارد قد علم کند وهنجار شکنی کند با قدرت در مقابلش می‌ایستم.

کیانی برخوردجدی پلیس با سوداگران مرگ را یادآور شد و گفت: برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر وکسانی که می‌خواهند با ترویج استفاده از مواد افیونی جامعه را به نابودی بکشند به صورت ویژه وقاطع برنامه‌های را اجرامی کنیم تا از هرگونه آسیب در امان باشد.

وی تعامل با قشر‌های مختلف جامعه لازم و ضروری دانست وادامه داد: پلیس برای آنکه موفق شود برنامه‌های ابلاغی خود را پیش ببرد لازم می‌داند با همه قشر‌های جامعه تعامل و ارتباط نزدیک داشته باشد تا مسائل شهرستان به خوبی ودر اسرع وقت حل شود.

فرمانده انتظامی تربت جام با اشاره به نقش رسانه درراستای کمک به امنیت جامعه گفت: خبرنگاران رسانه بازوی نیروی انتظامی هستند که می‌توانند مشکلات سیستم و جامعه را به پلیس منتقل کنند و همراه این نیرو به امنیت پایدار کمک کنند.

کیانی ادامه داد: امروز عصر ارتباطات و سرعت انتقال پیام به قدری بالا رفته است که اگر کسی خودش راهمراه نکنند از این مسیر عقب می‌ماند و لازم است نیرو‌های نظامی همراه این سرعت پیش روند.

وی با اشاره نیاز جامعه به امر به معروف و نهی از منکر گفت: توقع پلیس این است که همه افراد بخصوص خبرنگاران به جای تخریب به دنبال توصیه و امربه معروف ونهی از منکر باشند و با هرنگاهی که دارند اول مسئله شرعی را در نظر بگیرند تا حقوق افراد ضایع نشود.

انتهای پیام//م. ط

 

نشست خبری فرمانده انتظامی تربت جام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار