کودکان کار استان یزد راهی مدرسه شدند

۱۲۰ کودک بازمانده از تحصیل یزد صبح امروز با وجود محرومیت از حداقل‌های امکانات آموزشی سال تحصیلی جدید را در مدرسه مهربانی پاس یزد آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مریم حاجی حسینی مدیر مدرسه مهربانی پاس یزد در حاشیه آغاز سال تحصیلی مدرسه مهربانی با اشاره به اینکه این مدرسه دومین سال فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: این مدرسه اقدام به ارائه خدمات آموزشی به کودکان بازمانده از تحصیل یزد می‌کند.

 حاجی حسینی افزود: امسال با شروع مدرسه ، ۱۲۰ کودک بازمانده از تحصیل یزد صبح امروز با وجود محرومیت از حداقل‌های امکانات آموزشی سال تحصیلی جدید را در مدرسه مهربانی پاس یزد آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کودکانی که در این مدرسه درس می‌خوانند زمانی از سال خود را مشغول به کار هم هستند عنوان کرد: در حال حاضر هم تعدادی از دانش‌آموزان پس از پایان زمان مدرسه، به محل کار خود رفته و شروع به کار می‌کنند.

مدیر مدرسه مهربانی پاس یزد ادامه داد: دیگر دانش‌آموزان هم در طول تابستان اقدام به فعالیت در مشاغل مختلف می‌کنند و زمان مدارس با وجود سختی‌هایی که دارند وارد این مدرسه می‌شوند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که این مدرسه و دانش‌آموزان با آن روبه‌رو هستند، توان مالی بسیار پایین کودکان در مدرسه است به گونه‌ای که در حال حاضر والدین این کودکان از پرداخت کم‌ترین هزینه‌های تحصیل هم ناتوان هستند و هزینه‌های تحصیل با کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

حاجی حسینی با اشاره به اینکه حمایت مسئولان هم از این فضای آموزشی کافی نیست تاکید کرد: در صورتی که ما نیاز به خدماتی برای مدرسه داشته باشیم با مشکل زیادی برای تامین آن روبه‌رو می‌شویم.

مدیر مدرسه مهربانی پاس یزد یادآور شد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان این مدرسه هنوز بسیاری از امکانات اولیه تحصیل خود را ندارند، افرادی که توانایی برای تامین حداقل‌های تحصیل حتی برای یک دانش‌آموز را دارند می‌توانند اقدام به این کار خیر کنند.

سال گذشته در هفته اول مهرماه، مدرسه‌ای در یزد آغاز به کار کرد که تعدادی کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار در این مدرسه شروع به تحصیل کرده بودند.

کودکانی که به دلیل مشکلات مالی و توان بسیار پایین والدینشان در تامین مخارج زندگی، مجبور به کار بودند و نمی‌توانستند سطوح پایین تحصیلات خود را هم پشت سر بگذارند.

با شروع کار این مدرسه، تعدادی از کودکان کار استان یزد در این مکان آموزشی شروع به تحصیل کردند و با وجودی که امکانات مدرسه بسیار پایین بود، کودکان فضای تحصیل خود را با عشق و علاقه دوست داشتند و در کنار سختی‌های فراوان زندگی به تحصیل روی آوردند.

صبح امروز هم سال دوم این مدرسه شروع به کار کرد و مردان کوچک یزد با حضور در این مکان آموزشی، سال دوم تحصیل خود را آغاز کردند.

 

انتهای پیام/ی

آغاز سال تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار