نقش مهم بنادر جنوبی در توسعه اقتصاد کشور

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت نیروهای بندری کشور در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی و جلوگیری از محاصره شدن شهرهای جنوبی کشور داشته است.

نقش مهم بنادر جنوبی در توسعه اقتصاد کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نانوا کناری نماینده بابلسر در مجلس شورای شورای اسلامی در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس که  امروز با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد،اظهار کرد:  برای پیروزی در هر جنگی  ایجاد راه های ارتباطی هوایی و دریایی بسیار مهم است .بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیمانی بین ورشو و ناتو در جهت مقابله با ایران منعقد شد و در آن سالها دشمنان مسیرهای هوایی و دریایی را تنگ کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در آن زمان ها در راههای دریایی هم  مشکلاتی  ایجاد کرده بودند ،افزود: مردان و زنان آن دوران با حماسه  آفرینی کشور را به سمت پیروزی سوق دادند.

نانوا کناری گفت:اگر حمایت از پشتیبانی دریانوردان در آن دوران نبود ، اوایل جنگ محاصره آبادان شکسته می شد و تمامی بنادر جنوبی کشور از بین می رفت. در دوران دفاع مقدس تمامی بنادر جنوبی کشور به ویژه خلیج فارس در مقابل نیروهای بعثی مقاومت کردند و ما توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم.

وی تاکید کرد: در طول جنگ با تمامی تهدیدهایی که برای کشور ایران وجود داشت بنادر یک لحظه نیز تعطیل نشدند و با  پشتیبانی از نیروهای دریایی ،تمامی این بنادر حفظ شدند.

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احساس ضعف  دشمن بعد از پیروزی در عملیات والفجر 8 ،گفت: با دفاع از رودخانه اروندرود دنیا از مقاومت نیروهای عملیاتی ایران  متعجب شد.

نانواکناری با بیان اینکه  شهرهای آبادان و خرمشهر 18 ماه در تصرف بودند،گفت: بعد از گذشت یک سال  ونیم با پشتیبانی نیروهای دریایی بعد  این شهرها آزاد شد.

در ادامه این مراسم  محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه تعابیرو تفاسیر مختلفی پیرامون دفاع مقدس شنیده اند گفت: ما باید بتوانیم با یادآوری خاطرات آن زمان روحیه مقاومت را ارتقا دهیم تا در صورت تکرار چنین صحنه هایی بتوانیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم  سازمان بنادر در دوران دفاع مقدس بیان کرد: نیروهای بنادر در روزهای ابتدایی جنگ به صورت مستقیم با دشمنان  جنگیدند. نیروهای عملیات کاری و یدک کش ها  از تاثیرگذارترین بخش های سازمان بنادر در پیروزی  انقلاب اسلامی ایران در برابر رژیم بعث عراق بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت : مقاومت نیروهای بنادر جنوبی کشور در دوران جنگ تحمیلی  باعث شده تا امروز شاهد توسعه بنادر در کشور باشیم.

انتهای پیام/

 توسعه بنادر کشور مرهون مقاومت نیروهای بنادر جنوبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار