نظرسنجی: مخالفت ۵۲ درصدی آمریکایی‌ها با لغو طرح بهداشت و درمان اوباما

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد درصد بسیار کمی از آمریکایی‌ها با ارائه طرح جایگزین اوباماکِر موافق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی ها با طرح جایگزین اوباماکر که قرار است از سوی جمهوری خواهان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه شود، مخالف هستند.

نتایج نظرسنجی «سی بی اس نیوز» نشان داد 52 درصد آمریکایی ها با تلاشهای حزب جمهوری خواه برای جایگزین کردن «اوباماکر» مخالف هستند. فقط 20 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با طرح خدمات درمانی جمهوری خواهان – که سناتور بیل کاسیدی و لیندسی گراهام آن را تقدیم کنگره کرده اند—موافق هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد بیش از یک چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی هیچ نظری در این خصوص ارائه نکرده اند. در میان جمهوری خواهان، سطح رضایت آنها از طرح درمانی جدید به 50 درصد هم نمی رسد. در واقع فقط 46 درصد جمهوری خواهان با این طرح جدید دولت ترامپ موافق هستند.

در این میان دموکرات‌ها و حزب مستقل هم به ترتیب فقط 2 درصد و 18 درصد با طرح درمانی جمهوری خواهان موافق هستند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد 42 درصد آمریکایی ها معتقدند حزب جمهوری خواه برای جایگزین کردن طرح درمانی اوباماکر بسیار عجله دارد.

نظرسنجی «سی بی اس نیوز» بین 21 تا 24 سپتامبر سال جاری میلادی و با مشارکت 1202 نفر انجام شد.

به نظر می رسد این بار هم تلاش جمهوری خواهان کنگره آمریکا برای لغو طرح درمانی اوباماکر در تاریخ 30 سپتامبر با شکست مواجه شود. «جان مک کین»، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا و «رند پال»، سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی اعلام کردند که قصد دارند به لغو طرح درمانی اوباماکر رأی مخالف دهند.

دونالد ترامپ هم روز گذشته اقدام اخیر جان مک کین مبنی بر دادن رأی مخالف به لغو طرح اوباماکر را وحشتناک خواند و آن را یک اتفاق ناراحت کننده برای حزب جمهوری خواه توصیف کرد.

قرار است در تاریخ 30 سپتامبر سال جاری میلادی لغو طرح بهداشتی اوباما به رأی گذاشته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار