رازهایی از شیدایی حاج حسین مزیدی در برنامه «پیرغلامان عشق»

مستند «پیرغلامان عشق» با سفر به استان یزد پای صحبت های حاج حسین مزیدی از ذاکران پیشکسوت اهل بیت (ع) می‌نشیند.

رازهایی از شیدایی حاج حسین یزدی در برنامه «پیرغلامان عشق»به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «پیرغلامان عشق» دوشنبه 3 مهرماه با سفر به استان یزد پای صحبت‌های حاج حسین مزیدی از ذاکران پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌نشیند که رازهایی از عشق به اباعبدا... حسین (ع) را بازگو می‌کند.

این برنامه ضمن مروری بر آداب و اخلاق نوحه خوانی به سراغ یکی از آیین های کهن عاشورا به نام «نخل گردانی» می‌رود و با حضور این پیرغلام حسینی که مداحی برایش شغل نیست و آن را به عنوان عشق خود انتخاب کرده، تاریخچه این میراث معنوی را بررسی می‌کند.

مستند «پیرغلامان عشق» با انتخاب مداحان پیشکسوت از سراسر کشور، آیین های عاشورایی در اقلیم های متفاوت را با شیوه ها و منش های خاص به تصویر می کشد.

از طرفی معرفی شیوه صحیح و اصولی مداحی، معرفی سبک های سنتی عزاداری سرور و سالار شهیدان، زنده نگه داشتن یاد و نام پیر غلامان مرحوم و پیشکسوت در سراسر کشور، ترویج انتخاب پوشش و اخلاق صحیح مداحی، بررسی اهمیت مطالعه مقاتل و کتب اشعار شاعران آیینی، انتقال عزاداری اصولی و سنتی به نسل جوان و... از جمله محورهای اصلی ساخت این مستند است.

این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو، که به تهیه کنندگی هادی خدادی در دهه اول محرم ساعت 23:30 روانه آنتن می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار