هیچ گروه اشرار مسلحی در کرمان وجود ندارد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، گفت: در گذشته 200 گروه اشرار مسلح مستقر در استان داشته ایم که طی سه دهه با آنها برخورد قانونی لازم انجام و آخرین گروه نیز در تیرماه سال گذشته منهدم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،خلیل همایی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان امروز در همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی افزود: با وجود موفقیت های بدست آمده در برخی شاخص ها از جمله کاهش 33 درصدی سرقت، کاهش 64 درصدی کیف قاپی و افزایش کشف مشروبات الکلی، لیکن نزاع های فردی و گروهی در استان افزایش داشته و این یک زنگ خطر است که دستگاه های مربوطه باید برای رفع این آسیب ها جدی تر عمل کنند.
وی امنیت عمومی را شامل ابعاد مختلف از جمله امنیت فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و امنیت مواد غذایی دانست و گفت: در رابطه با جرائم کلاهبرداری و خیانت در امانت نیز با افزایش جرائم مواجه بوده ایم که باید چاره اندیشی شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، امنیت را دارای دو بعد امنیت ملی و امنیت عمومی دانست و تصریح کرد: امنیت عمومی دارای چند لایه است و امروز یکی از برگ های برنده نظام مقدس جمهوری اسلامی، امنیت این کشور است.
همایی اظهار کرد: درحوزه امنیت ملی، تجهیزات دفاعی، سامانه های موشکی، مقابله با تروریست ها و مقابله با اشرار اقدامات بزرگی انجام و دستاوردهای فراوانی نصیب مردم و کشور شده است.
وی با تاکید بر اینکه به شفافیت آمار در حوزه امنیتی و انتظامی اعتقاد داریم، گفت:آمار صحیح، زمینه ساز موفقیت در اجرای برنامه های کاربردی است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه در حوزه امنیت اجتماعی به شدت نیازمند مشارکت مردم و دستگاه های مسئول هستیم، گفت: در رابطه با جعل اسکناس و اوراق بهادار طی پنج ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته 20 فقره افزایش داشته ایم که این تعداد از 31 مورد به 51 مورد رسیده است و جعل مدارک شناسایی نیز از 34 مورد به 56 مورد رسیده است.
همایی با تاکید براینکه در عین حال طی مدت یاد شده در حوزه اسناد مالکیت با کاهش 44 درصدی موارد جعل مواجه بوده ایم که بخشی از این آمار به دلیل اصلاحات ساختاری در ثبت اسناد حاصل شده است،خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با جعل بخشی از فعالیت ها باید متمرکز بر اصلاح ساختاری باشد و تلاش شود که بیشتر اسناد در حوزه الکترونیکی مبادله شود. ضمن این که توسعه ی اقدامات در خصوص تشکیل دولت الکترونیک در استان کرمان، یکی از عوامل موثر در زمینه ی پیشگیری از جعل اسناد و اوراق بهادار می باشد و سبب افزایش اطمینان خاطر مردم خواهد شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس به عنوان طولانی ترین جنگ کلاسیک تاریخ معاصر ایران، تنها جنگی بود که با وجود تهاجم همه جانبه، حتی یک وجب از خاک ایران در اشغال دشمن نماند و این دفاع همچنین نوعی بازدارندگی نیز ایجاد کرد که کشور ایران را بیمه خواهد کرد همانگونه که تاکنون نیز هیچ یک از دشمنان جرات تجاوز به ایران را نداشته اند.
همایی اظهار کرد: دفاع مقدس الگوی ارزشمندی است که در همه زمینه ها به ویژه در حوزه مدیریت جهادی می تواند مورد استفاده ما قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

200گروه اشرار در کرمان منهدم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار