رشد رتبه‌‌های برتر کنکور پذیرفته‌شده در دانشگاه‌ها از استان سمنان

امسال 386 داوطلب آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها از استان سمنان حائز رتبه کمتر از 2 هزار شدند که نسبت به سال گذشته 33.33 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین فولادیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : امسال 386 داوطلب آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها از استان سمنان حائز رتبه کمتر از 2 هزار شدند که نسبت به 288 نفر در سال گذشته 33.33 درصد بیشتر بود.


وی افزود : داوطلبان آزمون سراسری پذیرفته شده در دانشگاه های کشور از استان سمنان که دارای رتبه زیر 2 هزار بودند شامل 240 دختر به میزان 63.5 درصد و 144 پسر به میزان 37.5 درصد بودند.


فولادیان با اشاره به اینکه از پذیرفته شدگان دانشگاه های کشور از استان سمنان 19 پسر و دختر دارای رتبه زیر 100 در آزمون سراسری بودند، یادآور شد: 92 نفر رتبه 101 تا 500 آزمون سراسری، 91 نفر رتبه 501 تا یکهزار آزمون سراسری و 182 نفر رتبه بین یکهزار و یک تا 2 هزار داشتند.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: از دارندگان رتبه های زیر 2 هزار آزمون سراسری امسال در استان سمنان 24 درصد در رشته علوم ریاضی و فیزیک، 16.4 درصد در رشته علوم تجربی، 37.2 درصد در رشته علوم انسانی، 12.5 درصد در رشته زبان‌های خارجی و 9.9 درصد در رشته هنر در دانشگاه های کشور پذیرفته شدند.


وی با بیان اینکه نام دانشگاه هایی که این داوطلبان با رتبه های زیر 2 هزار از استان سمنان را پذیرفته‌اند از سوی سازمان سنجش کشور اعلام نشده و در میانه پاییز اعلام می‌شود، بیان کرد: در سال های گذشته سمنان پس از یزد، دومین استان با بیشترین پذیرفته‌شده دانشگاهی به نسبت جمعیت بود و برای امسال هنوز این طبقه‌بندی هنوز مشخص نشده است.


افزایش داوطلبان با رتبه های زیر 2 هزار از استان سمنان در کنکور سراسری سال 96


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان با رتبه های زیر 2 هزار از استان سمنان در کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته در تمام رشته‌ها به جز زبان‌های خارجی، یادآور شد: در آزمون سراسری ورود به دانشگاه های کشور سال گذشته 25.3 درصد دارندگان رتبه های زیر 2 هزار از رشته علوم ریاضی و فیزیک، 14.2 درصد از رشته علوم تجربی، 38.9 درصد از رشته علوم انسانی، 10.4 درصد از رشته زبان‌های خارجی و 11.1 درصد از رشته هنر بودند.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار