ادعای معاون پارلمان افغانستان درباره دخالت دولت در انتخابات

معاون اول مجلس افغانستان ادعا کرد برخی از نزدیکان اشرف غنی به نمایندگان مجلس وعده می دهند تا در صورت حمایت از وی، به مجلس راه خواهند یافت.

ادعای معاون پارلمان افغانستان درباره دخالت دولت در انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اول مجلس افغانستان در نشست امروز مجلس ادعا کرد که یکی از عموهای رییس جمهور به برخی نمایندگان مجلس وعده داده است که نامشان شامل لیست برندگان حتمی انتخابات آینده پارلمانی خواهد بود.

پیش از این معاون اول مجلس ادعا کرده بود که حکومت لیستی را ترتیب تعیین است که چه کسانی در انتخابات آینده پارلمانی به مجلس راه یابند.

«همایون همایون»، معاون اول مجلس افغانستان گفت: "عموی اشرف غنی برخی نمایندگان را به دفتر کار خود دعوت می کند و به آنان وعده می دهد در صورتی که از حکومت آقای غنی حمایت کنند نامشان شامل لیست کسانی خواهد شد که در انتخابات آینده به مجلس راه می یابند".

از سوی دیگر، شکیبا هاشمی دیگر عضو مجلس ادعا می کند که حکومت در نظر دارد تا ضیاالحق امرخیل رییس سابق دبیرخانه کمیسیون انتخابات را از طریق راهیابی 151 نماینده در انتخابات آینده پارلمانی، به ریاست مجلس برساند.

خانم هاشمی با اشاره به اختلاف میان اعضای کمیسیون انتخابات تاکید کرد که این اختلافات نیز ناشی از دخالت حکومت در امور کمیسیون انتخابات است.

اخیراً، برخی اعضای کمیسیون انتخابات، برخی اعضای دیگر این کمیسیون را متهم کرده اند که در امور کاری بدون مشورت با سایر اعضا تصمیم یک جانبه اتخاذ می کنند.

پیش از این، معاون اول مجلس بارها از دخالت حکومت در امور کمیسیون انتخابات انتقاد کرده و گفته است که اشرف غنی از اعضای کمیسیون انتخابات استعفا نامه بدون تاریخ گرفته است و در صورتی که هرکدام آنان خلاف میلش کار کند، استعفایش را امضا خواهد کرد.

معاون اول مجلس در نشست امروز به این مساله نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اعضای کمیسیون صدق گفته های او را در یکی از نشست های آینده مجلس تایید خواهد کرد.

این در حالی است که مجلس نمایندگان روز شنبه هفته آینده اعضای کمیسیون انتخابات را به منظور پاسخ دهی در مورد نگرانی های نمایندگان در مورد چگونگی روند برگزاری انتخابات آینده پارلمانی دعوت کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار