بررسی عملکرد تیم ملی والبیال ایران در مسابقات انتخابی جهان ۲۰۱۷؛

دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرایی بی‌نتیجه ماند

تیم ملی والیبال بانوان ایران در حالی به کارش در مسابقات انتخابی جهان پایان داد که  از کسب حتی یک پیروزی بازماند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران  جوان، رقابت‌های والیبال انتخابی زنان جهان، به میزبانی تایلند برگزار شد و ملی‌پوشان دختر كشورمان در این رقابت‌ها با قبول چهار شكست به كار خود پایان دادند. تیم ملی والیبال ایران با تركیبی جوان كه اغلب آن‌ها را بازیكنان جدید تشكیل می‌دادند، راهی تایلند شدند. هرچند در شرایطی كه گفته می‌شد بازیكنان جوان به منظور آینده‌سازی و پشتوانه‌سازی به این مسابقات اعزام می‌شوند اما بازیكنانی نظیر ندا چملانیان، مهسا كدخدا و مهسا صابری در نفرات اعزامی حضور داشتند. شبنم علیخانی نیز كه تیم ملی را در مسابقات قهرمانی زنان آسیا همراهی نكرده بود، دقیقه نود به تیم ملی دعوت شد و تیم را در مسابقات تایلند همراهی كرد.

دست ِخالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرای بی‌نتیجه!

تیم ملی والیبال بانوان ایران برای نخستین بار قرار بود كه در مسابقات انتخابی جهان شركت كنند و كادر فنی این تیم كه در مسابقات قهرمانی زنان آسیا ناكام مانده بود و نتیجه لازم را نگرفته بود، تصمیم گرفت در تایلند تیمی جوان‌تر را به خود به همراه ببرد. پیش از این مسابقات نیز مشخص بود كه والیبال بانوان در نبرد با تیم‌های برتر آسیا نظیر تایلند و كره جنوبی و ... نمی‌تواند نتیجه لازم را كسب كند و بهتر است به عنوان بستری تلقی شود كه بازیكنان جوان‌تر كسب تجربه كنند.

منطقی كه از دیدگاه برخی كارشناسان صحیح بود اما از منظر برخی كارشناسان می‌شد همان تیم همیشگی كه سهمیه این مسابقات را در مالدیو كسب كرده بود، اعزام شوند. تیمی كه چندان هم از نظر سن و سال میانگین بالایی نداشت و نمی‌شد اذعان كرد بازیكنان سن و سال داری در این تیم هستند.

/تاپ 8 صبح روز سه شنبه/ دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند / جوانگرای بی‌نتیجه!

با تمام این تفاسیر و تمام انتقاداتی كه به تركیب اعلام شده از سوی كادر فنی تیم ملی زنان می‌شد، این تیم راهی كشور تایلند شد. تیم ملی والیبال بانوان ایران در مرحله نخست انتخابی موفق به کسب عنوان قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی شده بود  و به مرحله نهایی صعود کرد. مرحله ای كه باید در آن با تیم‌های كره جنوبی، تایلند، كره شمالی و ویتنام  دیدار می‌كرد.

دختران والیبال ایران در گام نخست این رقابت‌ها به مصاف تیم ملی والیبال تایلند رفتند و با حساب  3 بر صفر تن به شكست دادند تا در ابتدا مقابل میزبان مغلوب شده باشند. دومین دیدار دختران والیبال ایران نبرد با تیم ملی والیبال بانوان كره شمالی بود دیداری كه به نظر می رسید دختران ایران  بتوانند از نبرد با تایلند نمایش بهتری داشته باشند. اما مقابل كره شمالی نیز نتیجه قابل توجهی كسب نشد و باز هم با حساب 3 بر صفر مغلوب شدند.

/تاپ 8 صبح روز سه شنبه/ دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند / جوانگرای بی‌نتیجه!

سومین شكست 3 بر صفر دختران والیبال ایران در دیدار با كره جنوبی رقم خورد تا سریال شكست‌های تیم ملی والیبال زنان ایران تمام نشود. آخرین نبرد تیم ملی والیبال ایران بین دو تیم ایران و ویتنام برگزار شد كه شاگران شجاعی موفق شدند تنها یك ست از حریف گرفته اما در مجموع سه بر صفر بازنده شوند.

با این اوصاف پرونده تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات انتخابی جهانی با چهار شكست بسته شد تا مجموعه ناكامی دختران والیبال در سال 2017 تكمیل شود. والیبال بانوان ایران در رده‌ سنی امید، نوجوانان و بزرگسالان و باشگاه‌های آسیا نتایج قابل قبولی كسب نكرد و این موضوع موجب شد تا سال خوبی را پشت سر نگذاشته باشد.

**صادقی: انتظار نوسان و ناهماهنگی را داشتیم

فریبا صادقی، سرپرست نایب رئیسی فدارسیون والیبال درباره عملکرد تیم ملی بانوان ایران در رقابت‌های انتخابی زنان جهان که به میزبانی تایلند برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تیم ایران جوانگرایی کرده بود و بازی‌های خود را نیز با ترکیبی جوان آغاز می‌کرد، انتظار نوسان و برخی ناهماهنگی ها در تیم وجود داشت.

او تصریح کرد: خوشبختانه روند تیم ملی والیبال بانوان ایران در چهار دیدار خود در انتخابی جهان رو به رشد بود و بازیکنان در هر بازی عملکرد بهتری نسبت به مسابقه قبل داشتند.

/تاپ 8 صبح روز سه شنبه/ دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند / جوانگرای بی‌نتیجه!

صادقی با اشاره به اینکه اگر تیم جوان ایران اردو و بازی های تدارکاتی بیشتری داشت، حتما شرایطش بهتر بود، گفت: انتظار داشتیم برابر تیم های کره شمالی و ویتنام برنده شوند، اما واقعا با 20 روز اردو شاید انتظار درستی از این تیم نداشتیم.

او با بیان اینکه اگر تمرینات این تیم ادامه یابد و بازی های تدارکاتی بیشتری نیز داشته باشد، حتما سال آینده عملکرد بهتری خواهند داشت، گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی خواهیم کرد. بازیکنان جوان و آینده داری مانند تهمینه درگزنی، فاطمه امینی، زهرا بخشی، مونا آشفته و.. داریم که باید برای آینده این تیم ساخته شوند.

انتهای پیام/

دختران ایران در تایلند چه كردند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار