مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران عنوان کرد:

16 ميليون مترمکعب صرفه‌جويی آب با انسداد چاه‌های متخلف

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، با انسداد ۴۵۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران، از برداشت بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده است.

16 ميليون مترمکعب صرفه‌جويی آب با انسداد چاه‌های متخلفبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو؛ محمدرضا بختیاری در چهل و نهمین نشست طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: بر اساس ابلاغ شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران ، شرکت آب منطقه ای تهران باید در سال جاری ۱۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز را پر و مسلوب المنفعه کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای تحقق این برنامه گفت: از ابتدای سال تا ۳۱ شهریور سال جاری ۴۵۱ حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران پر و مسلوب المنفعه شده است که سهم تهران بزرگ ۱۰۱ حلقه چاه، شهریار ۶۰ حلقه ، رباط کریم ۳۶ حلقه، اسلامشهر ۳۷ حلقه، ری ۳۷ حلقه، ورامین ۳۱ حلقه، پاکدشت ۱۳ حلقه ، دماوند ۶۹ حلقه، فیروزکوه ۵۳ حلقه و شمیرانات ۱۴ حلقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه انسداد ۴۵۱ حلقه چاه غیر مجاز باعث جلوگیری از برداشت و تخلیه بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب از منابع آبی استان شده است، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تاکیدات انجام شده تا پایان امسال به برنامه مورد نظر خواهیم رسید.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست امسال در زمینه نصب کنتور هوشمند برای چاه های آب گفت: تاکنون بیش از ۱۸۲ دستگاه کنتور حجمی و ۱۷۶ دستگاه کنتور هوشمند (طرح فهام) بر روی چاههای دارای پروانه بهره برداری در سطح استان نصب شده است.

بختیاری تصریح کرد: اگرچه نصب کنتور حجمی و هوشمند برای همه چاههای هدف در دستور کار بوده و در حال انجام است اما تمرکز ما بر نصب این کنتورها توسط بهره برداران بر روی چاههای صنعتی است.

انتهای پیام/

انسداد چاه های غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار