بیش ترین میزان کاهش بیکاری در کشور به خوزستان تعلق گرفت

استان خوزستان بیش ترین کاهش میزان بیکاری بین 17 استان منتخب کشور در بهار سال 96 را در مقایسه با بهار سال 92 به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: در جلسه ای که در وزارت کشور با حضور استانداران، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان سازمان برنامه بودجه برگزار شد، گزارش مرکز آمار ایران، بالاترین کاهش میزان بیکاری را در 17 استان اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس بیش ترین کاهش میزان بیکاری در بهار سال 96 در مقایسه با بهار سال 92 استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام به خود اختصاص داده اند.

شریعتی اظهار داشت: کاهش میزان بیکاری نشان دهنده این نیست که استان خوزستان از نظر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از وضع خوبی برخوردار است، بلکه باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال میزان بیکاری را به صفر برسانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: خوشبختانه فعالیت های مثبتی در استان به حرکت درآمده که با حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در زمینه های خدماتی، کشاورزی و صنعتی، تولیدات صنایع تبدیلی و شرکت های دانش بنیان بتوانیم رتبه خوزستان را به بالاترین رتبه در شاخص کاهش میزان بیکاری بین استان های کشوربرسانیم.

وی اذعان داشت: همچنین در سال 95 نسبت به سال 94 استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان و بیش ترین میزان کاهش بیکاری در سال 95 نسبت به سال 92 را استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و گیلان به خود اختصاص داده اند.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: کم ترین میزان بیکاری رادر سال 95 استان های مرکزی، سمنان و همدان و همچنین کم ترین میزان بیکاری در بهار سال 96 را استان های مرکزی، سمنان و هرمزگان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/گ

خوزستان بالاترین کاهش میزان بیکاری را به خود اختصاص داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.