کانگ کیونگ وا: آمریکا از تشدید تنش در قبال کره شمالی خودداری کند

وزیر امور خارجه کره جنوبی بیان کرد پیونگ یانگ به سرعت در حال نزدیک شدن به هدف خود یعنی ساخت موشک های بالستیک هسته ای است که بتوانند آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در واشنگتن اعلام کرد آمریکا باید در مقابل اقدامات تحریک آمیز آتی احتمالی کره شمالی از تشدید تنش خودداری کند.

کانگ کیونگ وا وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره مواضع کره شمالی گفت: « کاملا محتمل است که کره شمالی اقدامات تحریک آمیز جدیدی انجام دهد ».

وی در سخنانی در اندیشکده مطالعات راهبردی و بین المللی اعلام کرد « ضروری است که ما، کره شمالی و آمریکا به گونه ای اوضاع را مدیریت کنیم که از تشدید تنش و رویارویی نظامی اتفاقی خودداری شود که احتمال دارد خیلی سریع به سمت بدتر شدن برود ».

وزیر خارجه کره جنوبی اذعان کرد که حکومت کره شمالی به نظر می رسد در روند ساخت سلاح هسته ای سریع تر از پیش بینی ها به پیشرفت هایی رسیده است. وی هشدار داد: « پیونگ یانگ به سرعت در حال نزدیک شدن به هدف خود یعنی ساخت موشک های بالستیک هسته ای است که بتوانند آمریکا را هدف قرار دهد ». به گفته وی، کره شمالی « باید رویکرد خود را تغییر دهد و نخستین گام در این راه پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز خواهد بود ».

کانگ کیونگ وا « اعمال فشار حداکثری » و تحریم های شدید را به عنوان «‌ابراز دیپلماتیک برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به بازگشت به میز مذاکره با هدف « عاری سازی کامل، قابل تایید و برگشت ناپذیر شبه جزیره کره » تاکید کرد.
همچنین ژنرال هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست اندیشکده مطالعات جنگ توافق "توقف در برابر توقف" با کره شمالی را رد کرد.

انتهای پیام/

وزیر خارجه کره جنوبی: مدیریت اوضاع بگونه ای که از تشدید تنش خودداری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار