ساجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپا از مواضع ترامپ در قبال کره‌شمالی حمایت نمی‌کند

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی نشان داده تحت هیچ شرایطی زیربار تهدیدهای امریکایی قرار نخواهد گرفت.

سیاست های چندگانه ترامپ ،درمقابله با جنگ افروزی کره شمالیمحمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تنش‌ بین کره شمالی و آمریکا اظهلر کرد: نه واشنگتن و نه پیونگ‌یانگ جرات و جسارت حمله به یکدیگر را ندارند، بنابراین اعتقاد بر این است جنگ درمنطقه صورت نخواهد گرفت.

کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه دراین چالش دومانع بزرگ بر سر راه آمریکا ایجاد شده است، افزود: اول اینکه کره شمالی با هیچ دولتی غیر از چین رابطه دیپلماتیک ندارد و هرگونه تحریم بانکی و اقتصادی از سوی واشنگتن نیز تاثیری بر کره‌ای‌هانخواهد داشت.

وی ادامه داد: چالش دوم مربوط به این می‌شود که کره‌شمالی در بین فناوری‌های روز دنیا فقط با فناوری هسته‌ای عجین شده و تعاملات زیادی با دنیا ندارد.

ساجدی اضافه کرد: «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی نشان داده تحت هیچ شرایطی زیربار تهدیدهای امریکایی قرار نخواهد گرفت وحتی درباره تصرف گوام صحبت به میان اورد و با قاطعیت اعلام کرد هیچگونه شوخی با دولتی ندارد و شلیک موشک به سمت ژاپن را نوعی مدعا بر اثبات عملکرد کره‌شمالی می‌توان یافت.

کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به اینکه دولت ترامپ هم درمواضع بین‌المللی ثباتی نداشته و پایبند به هیچ مبانی نبوده است، بیان داشت: غرب  از مواضع ترامپ در قبال کره شمالی حمایت نخواهد کرد، مثال‌های بارز این امر نیز به فشارهای آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران برمی‌گردد که اروپایی‌ها همراهی نکردند و ایران آرام آرام به مسیر خویش ادامه می دهد.غرب منافع خود را دنبال می‌کند وهمین امر می‌تواند مدلی برای برخورد با کره شمالی باشد.

انتهای پیام/

کره شمالی با هیچ دولتی به‌غیراز چین رابطه دیپلماتیک ندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار