منابع آگاه فاش کردند: جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از اتباع خارجی

برخی منابع آگاه فاش کردند بیش از ۱۰۰ هزار تبعه خارجی که بیرون از آمریکا زندگی می‌کنند نیز تحت نظارت آژانس امنیت ملی این کشور هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان؛ تعدادی از مقامات عالی رتبه آمریکایی که نامشان فاش نشده است اعلام کردند بیش از 100 هزار تبعه خارجی بیرون از این کشور تحت نظارت آژانس امنیت ملی قرار دارند. این اقدام بخشی از برنامه امنیتی موسوم به «بند 702» است که طی آن مقامات دولتی به نهادهای اطلاعاتی کمک می کنند «تهدیدات امنیت سایبری» دولت های متخاصم را شناسایی کرده تا مانع از وقوع حملات سایبری مخرب و یا اجرای طرح های تروریستی از جانب داعش شوند.

«بند 702» بخشی از قانون فیسا (قانون نظارت بر اطلاعات خارجی) است که به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه می دهد ایمیل و تماس های تلفنی اتباع غیرآمریکایی خارج از این کشور را نیز تحت نظر داشته باشند. البته این بند الحاقی در ماه دسامبر آتی منقضی خواهد شد و تمدید قانونی آن نیازمند رای مثبت نمایندگان کنگره است.

با وجود اینکه «بند 702» شامل نظارت بر اهدافی خارج از آمریکا می شود؛ این قانون بحث برانگیز در برخی موارد شهروندان آمریکایی را نیز هدف قرار داده است.

«ران وایدن»، سناتور دموکرات ایالت اورگن، بارها بر حفظ حریم خصوصی شهروندان تاکید و از «بند 702» به شدت انتقاد کرده است. وی معتقد است اجرای این قانون آزادی های مردم آمریکا را تهدید می کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، متهم به ارتباط با مقامات روسیه در جریان برگزاری انتخابات سال 2016 است. این موضوع لزوم نظارت بر ارتباطات با مقامات خارجی را بیش از گذشته در آمریکا نمایان کرد.

کمپین انتخاباتی ترامپ متهم است در دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته با مقامات روسیه تماس داشته است.

«جف سشنز»، دادستان کل آمریکا، و «دنیل کوتس»، رئیس دستگاه اطلاعات امنیتی این کشور، چندی پیش با ارسال نامه ای به کنگره، خواستار تصویب قانونی شده بودند که اجازه نظارت الکترونیک دائم بر شهروندان را در اختیار آنها بگذارد.

 

انتهای پیام/

افشای نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا بر اتباع خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار