اخلاق مداری بالاترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت:صداقت و اخلاق مداری بالاترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛سرهنگ صادق احمدی مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر در سالن علامه فرزان بیرجند با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار مهم و تأثیر گذار است،گفت:رهبر انقلاب در باب امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند مردم همانطور که نماز را واجب می دانند باید امر به معروف و نهی از منکر را نیز مسئولیت خود بدانند.

وی افزود:ماده ۴ قانون امر به معروف و نهی از منکر که در سال ۹۴ به تصویب رسید می گوید مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی،زبانی٬نوشتاری و عملی است که زبانی و نوشتاری مختص آحاد مردم و بخش عملی آن در مرحله قانونی مختص دولت است.

سرهنگ صادق احمدی گفت:مهم ترین قلم امر به معروف در حفظ نظام اسلام و و بزرگترین قلم منکر مقابله با پایه های ضعیف نظام است.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی افزود:نخبگان بسیج جهت توسعه و رشد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات،خواستار توجه جدی به بنیه های اعتقادی کارمندان٬اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر بسیج در برنامه ها٬توجه به بیانات امام و رهبر،همچنین توجه به خانواده کارمندان به عنوان عنصری تأثیر گذار در جامعه و ترویج سبک زندگی اسلامی در ادارات شدند.

مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز صداقت و اخلاق مداری را بالاترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم مصادف شده است،گفت:امام حسین (ع) نمونه بارز بر پایی اقامه عدل،کتاب خدا و آیین اسلام است

 و رشد تکنولوژی در صورتی که مغایر با فرهنگ اسلامی ما باشد،موجب زیر پا گذاشتن آن خواهد شد.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه ورود تکنولوژی به خانواده را نمی شود گرفت،افزود:نباید سنن و فرهنگ ارزشمند را زیر پا گذاشت و خانواده ها باید تکنولوژی را کنترل و برآیند کنند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اجرا شود،اظهار کرد:باید با توجه به زمان و عصر حاضر و با توجه به پیچیدگی های دنیای امروز امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد.

در پایان جلسه به عنوان نمادین به تعدادی از نفرات کارت با عنوان مروجین امر به معروف و نهی از منکر اهدا شد که ادامه دهنده این راه باشند.

انتهای پیام/غ

برگزاری همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.