صید یک قطعه فیل ماهی 140 کیلوگرمی در تالش

یک قطعه فسیل زنده خزری در محدوده شهرستان تالش صید شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  سهراب سلیمانی رئیس اداره شیلات تالش گفت : صیادان یکی از پره های صید ماهیان استخوانی دریای خزر تالش یک قطعه فیل ماهی به وزن140 کیلوگرم را در محدوده دهستان جوکندان این شهرستان صید کردند.

وی با بیان اینکه این ماهی خاویاری بطور اتفاقی در تور صیادان تالشی افتاد افزود : فیل ماهی مولد زنده به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی رشت تحویل داده شد.

رئیس اداره شیلات تالش گفت : بررسی های اولیه نشان می دهد فیل ماهی صید شده در تالش 15 کیلوگرم خاویار دارد.

وی با بیان اینکه نسل ماهیان خاویاری دریای خزر در معرض خطر انقراض قرار دارد افزود: برای جلوگیری از این خطر ، چند سالی است صید ماهیان خاویاری دریای خزر در 5 کشور حاشیه این دریا ممنوع شده است.

سهراب سلیمانی اظهار داشت: آلودگی دریای خزر و رودخانه های منتهی به آن ، صید بی رویه و قاچاق و تخریب زیست گاه های زاد آوری طبیعی به علت برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها از مهمترین دلایل کاهش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر است.

وی تصریح کرد: تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در دریای خزر و رودخانه های منتهی به آن مهترین راهکار شیلات ایران برای جلوگیری از انقراض نسل اینگونه ارزشمند آبزیان است وبه ماهیان خاویاری دریای خزر فسیل زنده گفته می شود.

 

 انتهای پیام/م.ع

صید یک قطعه فیل ماهی 140 کیلوگرمی در دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.