یکی از آداب مدیریت دینی پیوند آن با اخلاق است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی گفت: جمع قانون و اخلاق در کنار هم آسان نیست اما عملی است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی استان خراسان شمالی گفت: یکی از آداب مدیریت دینی پیوند اخلاق با قانون است.

وی افزود اخلاق ظرف دین است و دین در قالب اخلاق تعریف و اجرا می‌شود اخلاق نشان دهنده باورها و اعتقادات است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: اخلاق نکو در مدیریت جاذبه آفرین است و برای اجرای قانون کم نگذارید و جسور و گستاخ باشید و بدانید در اجرای قانون به سبب پیوند اخلاق و قانون امکان بازگشایی وجود دارد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به نقش اخلاق در کاهش آسیب‌های اجتماعی و قانون شکنی ادامه داد: اگر اخلاق را در قانون به‌کار ببریم سبب کاهش قانون شکنی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با اجرای قانون به سبب اخلاق می‌توان فرد سرکش را رام و مطیع کرد.

وی قانون را به لولای در و اخلاق را به روغن لولای در تشبیه و اظهار کرد: این روغن است که سبب نرمی باز شدن در شده و رعایت اخلاق نیز سبب نرم خویی و خوش اخلاقی در قانون می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مجموعه مدیریت قبل اداره کل بازرسی استان٬ آمیخته شدن اخلاق و قانون است که این مهم بسیار ارزشمند است. امید است مدیریت جدید نیز این رویه را در پیش بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی مدیرکل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت:علی‌رغم تمام کمبودها می‌توان اقتصاد خوب و مناسبی داشت و نباید بگوییم که استان عقب‌مانده و ضعیفی داریم.

وی افزود: نسخه شفا بخش مشکلات ما در محرم و صفر نهفته شده است و  آخرین منجی عالم امکان در هنگام ظهور خود را با کربلا٬ عاشورا و با نام امام حسین(ع) معرفی می‌کند و می‌فرمایند با هدف مبارزه با ظلم و تباهی و کنار زدن مدیریت‌های ناسالمی که بر جامعه اسلامی حاکم شده به پا خواسته‌ام.

وی با بیان نقاط قوت بازرسی کل خراسان شمالی ادامه داد: این اداره‌کل در رتبه پنجم کشوری قراردارد و عملکرد خوبی داشته است و در استان خراسان شمالی نیز بیشتر مدیران کل و ادارات انسان‌های شایسته‌ای هستند٬ اما گاهی اوقات یک نقطه سیاه دیده می‌شود که لزوم نظارت را بیشتری را می‌طلبد.

انتهای پیام/آ

نباید از واژه‌های "عقب‌مانده" و "ضعیف" برای استان خراسان شمالی استفاده کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.