آقازاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات تیلاپیا خیانت ملی است/بازار ناخوش ماهیان گرم آبی

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:با توجه به هزینه‌های بالای تولید و کاهش سرانه مصرف، صدور مجوز واردات تیلاپیا یک خیانت ملی است.

واردات تیلاپیا خیانت ملی است/بازار ناخوش ماهیان گرم آبیحسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره  به شرایط نامساعد بازار ماهیان گرم آبی بیان کرد: سال گذشته به سبب افت صادراتی حدود 40 درصد بازار این ماهیان را از دست دادیم، به گونه ای که اکنون در برخی استان ها ماهیان سال گذشته در استخرها موجود است .

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی ادامه داد: براساس دیدگاه سال گذشته، پرورش دهندگان انگیزه چندانی برای تولید ندارند که در صورت ادامه این روند مطمئنا وضع نسبت به سال گذشته بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 165 هزارتن انواع ماهیان گرم آبی تولید شد، افزود: البته به سبب شرایط نامساعد صادراتی و نبود تقاضا در بازار داخل پیش بینی می شود که امسال با افت 10 تا 15 درصدی تولید مواجه شویم.

آقازاده با اشاره به دلایل کاهش صادرات ماهیان گرم آبی بیان کرد: شرایط نابسامان سیاسی و امنیتی عراق ، کاهش قدرت خرید خانوار در کنار به چرخه درآمدن تولید این گونه ماهیان در عراق از جمله دلایل اصلی کاهش میزان صادرات است.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی با بیان اینکه واردات تیلاپیا ضربه مهلکی به آبزیان داخلی وارد می کند، افزود: تغییر ذائقه مردم نسبت به ماهیان بومی، جایگزینی ماهیان بی کیفیت وارداتی در سبد خانوار را به همراه دارد.

وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود سرانه مصرف ماهی به ازای هر نفر از 9 تا 10.5 کیلو متفاوت است که واردات تیلاپیا و جایگزینی آن در سبد خانوار بیش از پیش به این امر دامن می زند.

آقازاده با انتقاد از مجوز بی رویه واردات تیلاپیا اظهار کرد: با توجه به انباشت تولید داخل جای سوال است که سازمان شیلات بر چه اساسی اقدام به صدور مجوز واردات تیلاپیا می کند در حالیکه چین اجازه صادرات یک کیلو قزل آلا را نمی دهد.

این مقام مسوول با بیان اینکه واردات تیلاپیا یک خیانت ملی است، گفت: با وجود هزینه های بالای تولید و کاهش سرانه مصرف ماهی در کشور، مسوولان امر انحصاری برای این بخش قائل نیستند که این امر اجحاف در حق تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/

تیلاپیا در سبد خانوار جا خوش کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرغ ماهي خوار
۲۰:۱۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
نابود ميشود ماهي وقتي كه او را از اب ميگيرند ، پس بايد گفت :
نابود باد مصرف كنندگان ماهي تيلاپيا
نابود باد واردكنندگاان ماهي تيلاپيا
نابود باد صادر كنندگان مجوز واردات ماهي تيلاپيا
Iran (Islamic Republic of)
لرستانی
۲۰:۰۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خیانت ؟ عجب اتفاق تازه ای خخ
Armenia
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
پس چرا وارد کنندگانشو نمیگیرید و مجازات کنید که این آشغالها رو تو این چند ساله دادن به خورد مردم.
آخرین اخبار