هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

افزایش گیت‌های تردد برای زائران مراسم اربعین در خوزستان/سازمان حج و زیارت به صورت خاص روادید صادر می‌کند

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: سازمان حج و زیارت سامانه‌ای طراحی که تا به صورت خاص برای زائران مراسم اربعین ویزا صادر کند.

افزایش گیت‌های تردد زائران در مراسم اربعین/واگذاری محل مواکب در خوزستان/کاهش توقف زائران برای بررسی ویزا/سازمان حج و زیارت به صورت خاص برای زائران روادید صادر می‌کندفرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات انجام شده به منظور برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: اکنون در مرز شلمچه، محل استقرار موکب‌ها واگذار شده است و سازمان‌های خدماتی، اداری، امنیتی و انتظامی هم مشغول به انجام وظایف خود در ایام اربعین هستند.

وی افزود: عرضه خدمات به زائران از جمله پوشش تلفن همراه، وای فای و ... نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

هاشمی‌زاده گفت: امسال برای انتقال آب به شلمچه مشکلی نخواهیم داشت، همچنین شرایط به گونه‌ای فراهم است که توانستیم تعداد پارکینگ‌ها و گیت‌ها را برای ایام اربعین توسعه و افزایش دهیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: نظم ترافیکی جاده‌های ارتباطی در جلسه روز گذشته شورای ترافیک خاص مراسم اربعین بررسی شد و با هماهنگی‌های انجام شده قرار است زائران از مرز خوزستان از سه مسیر وارد عراق شوند.

وی در تشریح مسیر عبور زائران از خوزستان به عراق گفت: مسیر دریایی زائران از طریق رودخانه اروند به بصره، مسیر راه آهن از تهران تا خرمشهر، شلمچه و نهایتا به بصره، مسیر جاده‌ای هم که معابر آن برای عبور زائران به عراق مشخص است و هیچ مشکل چالشی به صورت خاص در این زمینه برای برگزاری مراسم اربعین نداریم.

هاشمی‌زاده یادآور شد: در مرز چذابه اقدامات بیشتری برای ساخت پارکینگ و جاده انجام دادیم و به طور کلی می‌توان گفت که امکانات زیرساختی در این پایانه مرزی نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی داشته است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه سال گذشته آبرسانی در پایانه‌های مرزی از طریق تانکر انجام می‌شد، اضافه کرد: عرضه خدمات رفاهی از جمله انتقال شبکه آب، برق و فاضلاب در حال انجام است و در اربعین سال جاری همچون سال گذشته مشکل آبرسانی نخواهیم داشت، چراکه قصد داریم با انتقال خط آب به مزر چذابه، امکان استفاده مواکب و سازمان‌های خدماتی را فراهم کنیم تا زائران بتوانند از آب لوله کشی و شبکه آب رسانی در ایام اربعین استفاده کنند.

وی افزود: تعداد گیت‌ها در مراسم اربعین سال جاری 30 الی 40 درصد افزایش یافته و مدت زمان توقف زائران برای بررسی روادید هم به حداقل رسیده است، به این معنا که اگر در سال گذشته هر زائر 45 ثانیه برای تحویل روادید توقف می‌کرد امسال توانستیم این مدت زمان را به 20 یا 30 ثانیه کاهش دهیم، البته در تلاشیم تا با مذاکرات و هماهنگی‌های لازم در گیت‌های مرزی عراق مدت زمان توقف زائران هم کاهش یابد.

هاشمی‌زاده متذکر شد: در مراسم اربعین سال گذشته 1 میلیون و 700 هزار زائر از مرزهای خوزستان عبور کردند اما امسال پیش‌بینی ما از این تعداد 2 میلیون زائر است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به صدور روادید اربعین و مدت زمان اعتبار آن تصریح کرد: روند صدور روادید آغاز شده و مدت اعتبار آن برای اقامت زائران در عراق 30 روز است، همچنین سازمان حج و زیارت سامانه‌ای ترتیب داده و آژانس خاصی معین کرده است تا به صورت خاص برای زائران ویزا صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: برای صدور ویزا از نظر تعداد جمعیت مشکلی وجود ندارد و قیمت اعلام شده هم 40 دلار است.

انتهای پیام/

آخرین خبرهای از برگزاری مراسم پیاده رویی اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار