افزایش ترانزیت کانتینری در بوشهر / ساماندهی شناورهای بی‌هویت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش ترانزیت کانتینری در بوشهر خبر داد و گفت: شناورهای بدون هویت در استان بوشهر ساماندهی می‌شوند.

افزایش ترانزیت کانتینری در بوشهر / ساماندهی شناورهای بی‌هویتبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ، محمد مهدی بنچاری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دریانوردی اظهار داشت: ترویج فرهنگ دریایی از جمله برنامه اصلی سازمان بنادر و دریانوردی در این هفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به تجلیل از دریانوردان نمونه و نشست با فعالان رسانه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش رسوب کالا در بنادر یکی از گزینه‌های کیفیت خدمات است، بیان کرد: رسوب کالا در بندر بوشهر از ۳۰ روز به ۲۶ روز کاهش یافته است.

افزایش ترانزیت کانتینری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی سال در استان بوشهر ترانزیت کانتینری با رشد ۵۳ درصدی همراه بوده است.

بنچاری تصریح کرد: پنج پایگاه تجسس و نجات در استان بوشهر وجود دارد که در سال جاری ۲۳ نفر توسط نیروهای امدادی ما نجات یافته‌اند و ۴۳ نفر نیز از خدمات پزشکی بهره‌مند شده‌اند.

ساماندهی شناورهای بی‌هویت

وی بیان کرد: اکنون هزار و ۲۰۰ شناور بدون هویت در استان بوشهر وجود دارد که تا ابتدای آذر ماه مهلت ثبت دارند و در غیر این صورت اجازه فعالیت به آنها نخواهند داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمینه تردد شناورها در شش ماهه ابتدایی سال با رشد هشت درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی در خصوص کارگاه‌های ساخت شناور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون ۲۲ کارگاه شناورسازی در استان بوشهر وجود دارد که از این میزان ۲۰ کارگاه فعال هستند.

بنچاری بیان کرد: همچنین برای تربیت نیروی دریانوردی ۱۳ موسسه وجود دارد که تقسیم‌بندی به‌گونه‌ای انجام شده که این موسسات توزیع متوازن داشته باشند و قابل دسترسی برای همه شهرستان‌های استان داشته باشد.

خروج شناورهای غرق‌شده

وی گفت: امسال برای اجرای پروژه‌های عمرانی ۵۷ میلیارد تومان اخذ شده که تا کنون ۴۲ درصد جذب شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: لایروبی محمد عامری، ساختمان گارد و آسایشگاه و ایستگاه جست و جوی نجات از جمله این پروژه‌های عمرانی است.

بنچاری اظهار کرد: ۴۸ فروند شناور مغروقی از اسکله‌های استان خارج شده است و امسال ۲۵ فروند دیگر نیز خارج خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: از فاز نخست اسکله کانتینری جزیره نگین تا پایان آذرماه سال جاری بهره برداری خواهد شد.

تجهیز اسکله‌ها به سیستم اطفاء حریق

وی در خصوص تجهیز اسکله‌ها به سیستم اطفاء حریق عنوان کرد: در تمامی بنادر در بحش خشکی آنچه که به اسکله و انبار مربوط است به سیستم اعلام و اطفاء حریق مجهز شده اند.

بنچاری گفت: در گام بعدی ایمنی درون دریا است که نیازمند بودجه‌های بسیاری است که با وضع موجود تا کنون انجام نشده است.

وی عنوان کرد: اکنون اجاره شناورهای اطفاء در دست انجام است که تا دو ماه آینده تمامی اسکله‌ها به این شناور مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.