مدیرکل شیلات:

برداشت بیش از 1000 تن میگو در چابهار

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: امسال هزار و 25 تن میگو در چابهار برداشت شده است.

رداشت بیش از 1000 تن میگو در چابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: این میزان برداشت از 650 هکتار از مزارع میگوی چابهار انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از هزار تن از میگوهای تولیدی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل شیلات استان در ادامه اظهارکرد: صادرات آبزیان به ویژه میگو در راستای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل انجام شده است زیرا صادرات میگو هم برای کشور ارز آور بوده و هم برای تولید کننده صرفه اقتصادی بالایی دارد.

میرمرادزهی گفت: سایت پرورش میگو گواتر در ۲ فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است و از تمامی سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان درخواست داریم تا با حضور در این عرصه در تولید و اشتغال استان و کشور ایفای نقش کنند.

مدیرکل شیلات  سیستان و بلوچستان گفت: مزارع پرورش میگوی شهرستان‌های چابهار و کنارک نیازمند توجه ویژه مسئولان استان و تقویت زیرساخت است و در صورت تقویت زیرساخت قابلیت بالایی در زمینه اشتغال‌زایی دارد.

میرمرادزهی با اشاره به میزان اشتغال در مزارع پرورش میگوی چابهار خاطرنشان کرد: به ازای هر 20 هکتار از مزارع پرورش میگو 16 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و در مجموع برای بیش از 500 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که سطح زیر کشت میگو برای سال جدید افزایش یابد و مزارع بیشتری به کشت این محصول اختصاص یابد تا بتوان میگوی بیشتری از این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف کرد.

وی در رابطه با مجتمع پرورش میگوی "شهید صنعتی" گواتر گفت: این منطقه با داشتن 42 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو به دلیل وجود هوای مساعد و آب عاری از هرگونه آلودگی صنعتی و اتصال به اقیانوس قابلیت کشت 2 بار پرورش میگو در سال، بهشت‌آبزی پروری نامیده می‌شود.

به گفته وی امسال هیچ گونه بیماری لکه سفید در مزارع کشت میگو چابهار مشاهده نشد و طبق بررسی هایی که دام‌پزشکی انجام داد وجود این بیماری در مزارع که توسط بسیاری از رسانه ها هم منعکس شده است تکذیب می شود.

وی ادامه داد: لارو و مولد میگو در گذشته از بوشهر و هرمزگان تامین می شد که با برنامه ریزی های انجام شده کار پرورش و تکثیر لارو نیز در چابهار انجام می شود و در اختیار پرورش دهندگان میگو قرار می گیرد که کشت و ذخیره سازی سال جدید زراعی هم از اسفند ماه در مزارع چابهار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام /ع

 برداشت میگو درچابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار