هدف چین از تاسیس پایگاه نظامی در جیبوتی چیست؟

ارتش چین که تابستان امسال نخستین پایگاه نظامی خود را در جیبوتی افتتاح کرد، در حال برگزاری تمرین‌های نظامی بی‌سابقه‌ای در این کشور است.

هدف چین از تاسیس پایگاه نظامی در جیبوتی چیست؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی سی سی تی وی چین خودروهای زرهی را در حال عبور از یک مسیر بیابانی در کشور آفریقایی جیبوتی، گروه‌های سربازان با لباس استتار در حال تیراندازی با سلاح‌های خودکار و توپ‌های بزرگ را که به سمت افق نشانه گرفته شده ‌اند، نشان داد.

تلویزیون دولتی چین اعلام کرد دهها سرباز برای تقویت مهارت رزمی و تسلط خود بر فناوری‌های نظامی در دمای بالای 40 درجه در جیبوتی مستقر شده‌اند.

شبکه سی سی تی وی چین اعلام کرد: «این نخستین بار است که افسران و سربازان مستقر در جیبوتی اردوگاه خود را برای انجام تمرین‌های نظامی با گلوله‌های جنگی ترک می کنند.»

چین اوایل ماه اوت نخستین پایگاه خود را در خارج در جیبوتی افتتاح کرد.

به گفته پکن، این تمرین‌های نظامی به ویژه به حمایت از عملیات صلح‌بانی سازمان ملل، تخلیه اتباع و اسکورت دریایی اختصاص دارد.

نیروی دریایی چین از سال 2008 در چارچوب تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با دزدان دریایی در این منطقه در آب‌های سومالی و خلیج عدن حضور دارد. جیبوتی با 800 هزار نفر جمعیت، از موقعیتی راهبری برخوردار است.

این کشور روی تنگه باب المندب، یکی از پر رفت و آمدترین دالان‌های دریایی جهان که دسترسی به دریای سرخ را کنترل می کند، واقع است. فرانسه، آمریکا و ژاپن نیز در این کشور پایگاه نظامی دارند. آمریکا بیش از 600 پایگاه نظامی و فرانسه حدود 10 پایگاه نظامی در خارج دارند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار