زندگی نامه شهید حب نقی

شهید حب نقی علاقه فراوانی به جنگ با کفر وسدکنندگان راه خدا ورسول ودر واقع جهاد داشت.

زندگی نامه شهید حب نقیبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهندس شهید جعفر حب نقی سال 1333 در شهرستان ارومیه چشم به دنیا آمد .ازآنجا که در زمان کودکی پدر خود را از دست داد مرگ پدر مصیبتی بر دیگر مشکلاتش بود با این حال با پشتکار دوران مدرسه را به پایان رسانید.

ایشان از دوران کودکی بسیار مودب ومعتقدبود فعالیت هایش را از دوران نوجوانی وبا عضویت در انجمن اسلامی آغاز کرد. چراکه این دوران همزمان با آغاز انقلاب ودرگیری با حزب دمکرات بود. این شهید بزرگوار دبیرستان را با موفقیت گذراند ودر سال 1352 از دانشکده کشاورزی تبریز در رشته گیاه پزشکی پذیرفته شد، در سال 1356 دوره کارشناسی را به پایان رسانید.

ورود به دانشگاه برای شهید نقطه عطفی بود تا هرچه بیشتر ماهیت رژیم جنایتکار و وابسته پهلوی را شناخته وبا آن به مبارزه برخیزد.وعلیرغم حضور در فعالیت های مذهبی وسیاسی در دانشگاه به تحصیل علم اهمیت می داد. ایشان فعالانه در جنبش نوپای اسلامی دانشجویی شرکت کرد وچون اسلام را به عنوان تنها روش وایدئولوژی پذیرفته بود با تمام دارائیش (جسمی وفکری ) جانفشانی می کرد.
پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در سال 54 وانجام خدمت وظیفه مبارزات ایشان به نقطه اوج خود رسید ودر این رابطه بیشتر به سازماندهی توده های مسلمان می اندیشید . پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دیگر برادران همرزمش در یکی از کلانتری ها مشغول خدمت شد وبه گفته یکی از دوستانش در آن موقع جعفر شب وروز نداشت وفعالانه فعالیت می کرد. در اوایل سال 58 هنگام تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه که اغلب جوانان متعهد ومبارز مسلمان در آن شرکت داشتند به سپاه پیوست .
ایشان علیرغم اعتقاد به نارسایی ها واعمال غیر مکتبی دولت مردان که در این مرحله بنا به امر امام (ره) بایستی برای حاکمیت انقلاب تلاش کرد وشکست انقلاب اسلامی را شکست سهمگینی برای اسلام ومستضعفین می دانست ومی گفت « این جنگ ومبارزات دیگر ما به خاطر حفظ حاکمیت سیاسی انقلاب وخط امام ومکتب است ونه حفظ قدرت ویا محبوبیت » همیشه از اختلاف دولتمردان بر سر «خط من » وگروه گرائیها می نالید وخط امام را که در عدم آلودگی به قدرت طلبی وخط اخلاص وتوکل خلاصه می دید برهمه آنها ترجیح می داد.
این شهید مخلص 4 ماه قبل از شهادتش با فردی از یک خانواده متدین ازدواج کرد وطبق گفته دوستانش این ازدواج هرگز نتوانست در کم وکیف فعالیتش تاثیر کند وابستگی بیاورد جعفر در پیاده کردن مبانی وصول مکتب تاکید فراوان می کرد وخود در بین دوستانش از لحاظ تقوا الگو بود وبرای برادرانش در سپاه وخانواده ، مظهر ایثار ومهربانی وفداکاری بود وچیزی که همیشه با نام ایشان عجین گشته است اخلاق نیکو ، سادگی وکم حرف زدن ورفتار اسلامی اش است.
از خصوصیات دیگر این شهید تاکیدش بر نظم وانضباط در کارها بود به طوری که از هرگونه عمل نامنظم وعدم سازماندهی رنج می برد. در مقابل مشکلات صبور بود به سکوت وتنهایی بیشتر علاقه داشت تا حرف زدن ،وهنگام حرف زدن طوری حرف می زد که کسی از او نرنجد.

ایشان علاقه فراوانی به جنگ با کفر وسدکنندگان راه خدا ورسول ودر واقع جهاد داشت وهمواره آرزوی مرگ سرخ را داشت ولی از طرف دیگر آنقدر هم ساده اندیش نبود که هر کشتنی را شهادت محسوب کند بلکه بر نیت واثر وگواهی شهید اهمیت وافر نشان می داد ومی گفت : مهم نیت انسان است واگر نیت خالص باشد عمل ارزش دارد وگرنه ریا وتزویر خواهد بود. همچنین از مرگ بی ثمر می ترسید ومی گفت شهادت بایستی در اجتماع ودر مردم تحول فکری و... بیافریند وبدین جهت شهادت نادر علیزاده که با رخنه در تشکیلات حزب دموکرات توانسته بود در یک جلسه سرهنگ عباسی (مغز متفکروطراح جنگ کردستان ) را ترور کند وخود نیز شهید شود در وی اثر فراوانی داشت وهمیشه اورا تحسین می کرد وبه خاطر همین علاقه اش به مبارزه رودررویی با مشرکین وکفار بود که در اغلب درگیری ها شرکت داشت از جمله درگیری های سرو واطراف شهر ارومیه خلع سلاح دهات ودرگیری نقده وآزادسازی مهاباد حضور فعال داشت ویکی از مهره های کلیدی واحد عملیات واطلاعات سپاه ارومیه بودند.
ومی گفت : انسان در درگیری ها به حرکت در می آید وخالصتر می گردد ،سرانجام در تاریخ 1359/07/19 به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدحب نقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار