جلوه پرده‌های عاشورایی با عنوان به یاد پدر در نگارخانه حوزه هنری یزد

همزمان با پنجمین روز ماه محرم نمایشگاه پرچم‌ها و پرده‌های عاشورایی با عنوان به یاد پدر اثر سیدعلی چیتی در نگارخانه حوزه هنری یزد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نمایشگاه پرچم‌هاو پرده‌های عاشورایی استاد سید علی چیتی با حضور کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد و تعدادی از هنرمندان در نگارخانه این مرکز گشایش یافت.

در این نمایشگاه 7 اثر در اندازه‌های دو در سه متر مربع و یک اثر در ابعاد 100در 70 سانتی‌متر با تکنیک رنگ و روغن روی مخمل در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این هنرمند چیره دست که از سال 1367 به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت می‌کند برای خلق هر کدام از این پرده‌ها حدود 40 روز وقت صرف کرده است.

سید علی چیتی هدف از برپایی این نمایشگاه را گرامیداشت یاد و خاطره پدر مرحومش پیرغلام امام حسین (ع) استاد سید مهدی چیتی پایه‌گذار نقاشی‌های عاشورایی و مذهبی روی مخمل عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه جدیدترین آثار خلق شده در زمینه عَلَم هیأت ارائه شده است.

زنده یاد سید مهدی چیتی از نقاشان برجسته استان یزد و ایران بود که در زمینه نقاشی روی مخمل و خلق پرده‌های مذهبی و عاشورایی مشهور است و هم اکنون فرزندش راه پدر را ادامه‌ می‌دهد.

این نمایشگاه تا چهارشنبه 12 مهرماه هر روز به غیر از ایام تعطیل، صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 در نگارخانه حوزه هنری استان واقع در ابتدای خیابان آیت ا... کاشانی، کوچه آزادی دایر است.

انتهای پیام/ ی

نمایشگاه پرچم‌ها و پرده‌های عاشورایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار