گالری‌های پایتخت منتظر هنردوستان هستند

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شوند و ما به معرفی اجمالی برخی از آنها می‌پردازیم.

گالری هایی که در هفته دوم مهرماه برپاستبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود. برای همین پیشنهاد گالری‌گردی را در طول هفته برای شما داریم.

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شوند و ما به معرفی اجمالی برخی از آنها می‌پردازیم.

 

نگارخانه لاله:

نگارخانه لاله و موزه عکسخانه شهر در اقدامی مشترک و همزمان نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی مرتبط با ایام محرم را با عنوان «سوگواران»  از سه مهرماه سال جاری برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 9 آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته عکس‌های تاریخی، ثبت وقایع و سندی برای شناخت و بررسی دوران گذشته است. از آغازِ ورود عکاسی به ایران در دوره قاجار به تدریج برخی از عکاسان توانستند رفتارها و آیین‌های جمعی مردم را ثبت کنند. یکی از این آیین‌ها، سوگواری برای امام حسین(ع) است. تصاویر زیادی از آیین‌های سوگواری در عصر قاجار و پس از آن به جای مانده است. در این مجموعه  برگزیده‌ای از چندین دوره تاریخی و تصاویری از هیئت‌های عزاداری، تکیه‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و آئین تعزیه انتخاب شده است.

نمایشگاه عکس «سوگواران» در دو بخش، شامل 32 تصویر با چیدمانی تازه در نگارخانه لاله و بخش دیگر شامل 23 تصویر در موزه عکسخانه شهر برپاست. این مجموعه‌ها و اسناد تصویری روایتگر دوران گذشته و ارادت مردمان ایران زمین به امام سوم شیعیان است که این موضوع همیشه در طول تاریخ ساری و جاری بوده است.

 

گالری خانه هنرمندان تابستان

وحید سهرابی ابد آثار خود را در این گالری از 2 مهر ماه سال جاری عرضه کرده است و تا 11 مهرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری خانه هنرمندان تابستان مراجعه کنند.

 

گالری خانه نگار 14 

نظام عامری، کمال کمونه، هرمز دیارخسروی و امیرعباس کاشف آثار خود را در این گالری از 31 شهریور ماه عرضه کرده اند و تا 21 مهرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به  گالری خانه نگار 14 مراجعه کنند.

 

گالری فردا

آثار منصور قندریز در این گالری از 31 شهریور عرضه شده است و تا 21 مهرماه سال جاری ادامه دارد. نمايشگاه حاضر حاصل تكاپوی يك عمر است؛ عمری كه كوتاه ماند و تكاپویی كه دوامش تا اوج باروری نقاش نپایيد . آنچه منصور قندريز بود و آنچه در آينده می‌شد در همين پرده ها صورت «هست» جاودان مانده است. پشتكارش را آسان‌تر می‌توان ديد و صداقتش را دشوارتر، ولی شور او همه جا پشت خط ها و رنگ هايش جاری است. سير چند ساله هنر قندريز سيری از آزادی مطلق به سوی انضباط است. در ابتدا بلندپروازی و تك تازی او را می‌بينيم. قلم نقاش در اين مرحله حد و مرزی نمی‌شناسد.

 

گالری آتبین

سروژ  بارسقیان‌، آثار خود را در این گالری از 31 شهریور ماه سال جاری عرضه کرده است. این گالری تا 11 مهرماه سال جاری برپاست. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری آتبین مراجعه کنند.

 

گالری آران

فریدون آو، سعید روانبخش، هما امامی، حامد جابرها، سینا سیفی، فواد فراهانی، مریم فرشاد، امیرعلی قاسمی، المیرا  میرمیران، بهزاد متبحری، معصومه مهتدی و علا ابتکار آثار خود را در این گالری از 31 شهریور عرضه کرده اند. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری آران مراجعه کنند.

 

گالری طراحان آزاد

الناز بندگی آثار خود را در این گالری از 31 شهریور ماه سال جاری عرضه کرده است و تا 11 مهر ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری طراحان آزاد مراجعه کنند. 

 

گالری محسن

سورنا زمانی آثار خود را در این گالری از 31 شهریور ماه سال جاری عرضه کرده است. این گالری تا 19 مهرماه سال جاری برپاست. علاقه‌مندان می توانند برای بازدید به گالری محسن مراجعه کنند.

 

گالری زیر زمین دستان

میلاد موسوی آثار خود را در این گالری از 31 شهریور ماه سال جاری عرضه کرده است و تا 11 مهرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری زیرزمین دستان مراجعه کنند.

 

گالری کافه عکس

دومین نمایشگاه انفرادی عکس شفق کلهر با عنوان «خانواده عزیز»  جمعه ۳۱ شهریور ماه در کافه عکس افتتاح شد. این نمایشگاه تا 13 مهرماه سال جاری ادامه داد. این نمایشگاه از دوازده تصویر که روایتگر لحظه های زندگی عکاس در ارتباط با خانواده اوست، تشکیل شده است. همه آثار به شیوه تلفیق عکس‌ها و تصاویری از خانه دوران کودکی و جوانی عکاس و متن‌هایی حاوی گفتگوهای خانوادگی او با دیگر اعضای خانواده تهیه شده است.

 

گالری راه ابریشم

تهمینه منزوی آثار خود را در این گالری از 24 شهریور ماه سال جاری عرضه کرده است و تا 17 مهر ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری راه ابریشم مراجعه کنند.

 

گالری ویستا

محمدرضا عرب خزائلی آثار خود را در این گالری از 24 شهریور تا 11 مهرماه سال جاری عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری ویستا مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

 

برنامه گالری‌های پایتخت در ایام سوگواری عزاداری امام حسین (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار