تقابل شاگردان کی روش با یاران آدبایور

تیم ملی فوتبال ایران قرار است در دیداری تدارکاتی به مصاف توگو برود.

تقابل شاگردان کی روش با یاران آدبایوربه گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران قرار است، ۱۳ مهر در ورزشگاه آزادی به مصاف  توگو برود تا پیش از آغاز جام جهانی با سبک فوتبال آفریقا آشنا شود.

شاگردان کی‌روش پس از این مسابقه نیز با میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ یعنی روسیه دیدار می‌کنند تا کی روش تیم ملی را ارزیابی کند.

 توگو تنها یک بار و در سال ۲۰۰۶ در جام جهانی آلمان حضور داشت و هیچ‌گاه در جام ملت‌های آفریقا نیز به توفیق چندانی دست نیافته است. بهترین حضور آن‌ها در این مسابقات مربوط به سال ۲۰۱۳ است که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و در سال ۲۰۱۷ نیز در ۹ بازی به میدان رفتند که تنها یک برد در بازی دوستانه برابر کوموروس به دست آورده اند.

این تیم در آخرین رده بندی تیم های ملی در جایگاه 109 قرار گرفته است و این درحالیست که تیم ملی ایران در رده بیست و پنجم قرار دارد.

سبزهای آفریقایی به هیچ وجه تیم مطرحی در قاره آفریقا نیستند. این تیم هشت بار در رقابت های جام ملتهای آفریقا شرکت کرده و تنها یک بار موفق به راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شده است. از طرفی قورباغه های اسپارو«لقب تیم ملی توگو» تنها یک بار در سال 2006 در جام جهانی شرکت کرده اند که در همان مرحله گروهی از دور رقابت ها کنار رفتند.

توگو در دور دوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آفریقا مقابل حریفی نه چندان مطرح به نام اوگاندا در مجموع چهار بر صفر شکست خورد و از راهیابی به مرحله نهایی این رقابت ها محروم شد.

بی شک، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال توگو امانوئل آدبایور، مهاجم فعلی باشاک شهیر ترکیه و پیشین آرسنال، منچستر سیتی و رئال مادرید است. او در حال حاضر کاپیتان فعلی این تیم و برترین گلزن فوتبال ملی این کشور با ۳۱ گل زده است. فوتبال توگو همانند اکثر تیم‌های آفریقایی مشتکل از بازیکنان شاغل در تیم‌های اروپایی است اما اکثر این بازیکنان در تیم های درجه چندم بازی می‌کنند و خبری از حضور در تیم‌های سطح اول اروپا نیست.

در آخرین فهرست از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی این کشور، ۱۲ بازیکن لژیونر دیده می‌شود که علاوه بر آدبایور، جینه داکونام با حضور در ختافه اسپانیا جزء برجسته‌ترین بازیکنان این تیم هستند.

دروازه‌بانان

یورگان آگبلماگنون – لی هاروه فرانسه

باسا جری سابیرو – گبیکینتی توگو

فاتائو الحسنی دیدا – لیبرتی پروفشنالز غنا

مدافعان

جینه داکونام – ختافه اسپانیا

ماکلیبه کولوم – دینامیک

حکیم اوروساما – توگو پورت

سیمون گبگنون – ساس اپینال

جوزف دوحاجی – ریورس یونایتد نیجریه

فرانک موئنا – دینامیک

کوسی آدگنون – دینامیک

هافبک‌ها

فلوید آییته – فولام انگلیس

لالاویله آتوکورا – بدون تیم

ایهلاس ببو – فورتنا دوسلدورف آلمان

فرانکو آتچو – دینامیک

گویلامه یونسی – دینامیک

کوکو گازوزو – توگو پورت

کوجو سوونو – توگو پورت

سرگی سکو آتسو – یونیون دوالا کامرون

علوم نیا وجی – پلانته فوت

مهاجم‌ها

امانوئل آدبایور – استانبول باشاک شهیر

کوجو فودوها لابا – نهدات برکانه مراکش

کوملان آگبگنیادان – وست آفریقا FA

پنیل ملاپا – بوخوم

هدایت توگو بر عهده کلود لی روی، مربی ۶۹ ساله فرانسوی است. او از سال ۲۰۰۴ سرمربی تیم‌هایی مانند جمهوری کنگو، غنا، عمان، سوریه و کنگو بوده و از سال ۲۰۱۶ هم سرمربی توگو است.

البته در کنار اینکه از توگو به عنوان تیم ضعیفی یاد می کنند اما مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال آن را تکذیب و در خصوص این بازی می گوید:‌ دیدار با توگو در تهران و مسابقه با روسیه در این کشور، 2 دیدار بسیار خوب تدارکاتی برای تیم ملی در راه آماده سازی برای جام جهانی است. توگو به طور حتم یکی از بهترین تیم هایی بود که در این مقطع زمانی می شد با این تیم دیدار کرد و در مجموع فرصت مناسبی برای تیم ملی محسوب می شود.جمعی از بازیکنان این تیم در اروپا بازی می کنند و در نهایت برگزاری مسابقه با تیم ملی توگو در تهران،شرایط مناسبی را رقم می زند.

انتهای پیام/

 آشنایی با حریف تیم ملی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار