برپایی موکب در نجف اشرف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از برپایی موکب در نجف اشرف برای پذیرایی از زایران حسینی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین گفت : با برپایی موکب در نزدیکی حرم مطهر امیرمومنان در شهر نجف اشرف زمینه ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی از ۲۵ هزار زائر اربعین حسینی استان فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: ۵۰ خادم با ۶۰ هزار پرس غذای گرم و ۴۰ هزار میان وعده به مدت ۱۱ روز از زائران پذیرایی خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: محصولات و کالا‌های مورد نیاز زائران از داخل استان تهیه می‌شود و با دایر شدن نانوایی سیار روزانه ۶ هزار قرص نان طبخ و توزیع خواهد شد.

وی همچنین درباره مسابقات قرآنی افزود: در مرحله شهرستانی هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، ابتهال، تفسیر، اذان و به رقابت می‌پردازند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین از برپایی مراسم «احلی من العسل» خبر داد و گفت:: این مراسم فردا ساعت ۹ صبح با شرکت بیش از دو هزاردانش آموز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عادل افزود: همچنین همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در بقعه چهار انبیا برگزار می‌شود.

به گفته وی، ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا هم در ۱۱۰ بقعه با سخنرانی روحانیون برجسته قم و مشهد برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت:: برای تبلیغ معارف دینی در بقاع متبرکه ۴۲ روحانی از حوزه علمیه قم و ۴۲ روحانی از استان در خیمه‌های معرفت حضور می‌یابند و فرهنگ عاشورایی را تبلیغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه نمادین کربلا و حوادث عاشورا نیز با بیان راوی در امامزاده اسماعیل برپا شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در کشور حدود ۸۰۰ نیت در حوزه موقوفات در بخش‌های مذهبی، خیریه، درمانی، آموزشی، فرهنگی، وجود دارد که تعزیه داری، روضه خوانی و اطعام بیشترین نیت‌های وقف است.

انتهای پیام/

پذیرایی از ۲۵ هزار زائر اربعین حسینی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار