اصرار تیم والیبال ورامین و قانون مداری سازمان لیگ

تلاش فرهاد نفرزاده برای قراردادن تیم شهرداری ورامین در قرعه کشی لیگ برتر سال ۹۶ مردان از حاشیه‌های نشست قرعه کشی بود که سازمان لیگ فدراسیون والیبال با تاکید بر قانونمداری با آن مخالفت کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون والیبال، سی و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران از روز یکشنبه 16 مهرماه آغاز می شود.

مراسم قرعه کشی این رقابت ها امروز (سه شنبه) با حضور محمود افشاردوست دبیرکل، منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ، امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران و نمایندگان باشگاه های شرکت کننده در این رقابت ها برگزار شد.

در این رقابت ها 11 تیم‌ پیکان، بانک سرمایه، کاله مازندران، سایپای تهران، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، خاتم اردکان، سازمان عمران شهرداری ساری، ایرانیان گنبد، رعد پدافند کاشان و تیم ملی والیبال نوجوانان شرکت می‌کنند.

فرهاد نفرزاده، حسین حسینی سرمربی و مدیر فنی شهرداری ورامین به همراه اردستانی سرپرست این تیم به نمایندگی از تیم ورامین در این جلسه حضور یافتند و نفرزاده در این نشست تلاش زیادی برای قرار گرفتن این تیم در قرعه کشی انجام داد که سازمان لیگ به دلایل قانونی با آن مخالفت کرد و در نهایت قرار شد در صورت طی کردن مراحل مد نظر سازمان لیگ و برطرف کردن مشکلاتش تا روز چهارشنبه 12 مهرماه، به لیگ برتر افزوده شود.

فرهاد نفرزاده در توضیحات خود در نشست قرعه کشی برای حضور تیم شهرداری ورامین در لیگ برتر گفت: بدهی های قبلی باشگاه صالحین ورامین باید پرداخت شود و در آن شکی نیست. اما شهرداری ورامین برای چند سال مسئولیت تیم این شهر را بر عهده گرفته است و بودجه ای نیز برای فعالیت امسال تیم در نظر گرفته است که نمی تواند از آن برای بدهی های سال گذشته هزینه کند.

وی تصریح کرد: برای بدهی های سال گذشته توافقی با حامیان مالی انجام شده است تا از محل درآمد تیم ورامین این بدهی ها پرداخت شود. به یقین اگر تیمی وجود نداشته باشد، حامی نیز وجود ندارد که بدهی های قبلی پرداخت شود. بنابر این برای حل مشکل بدهی های ورامین باید امسال تیم حضور داشته باشد. تنها راه حل موجود حضور نماینده ای از ورامین در این مسابقات است تا مشکل ورامین برطرف شود.

مربی تیم شهرداری ورامین در ادامه گفت: وقتی نخستین مسابقه برگزار شود، اولین قسط حامی پرداخت می شود و تا دو ماه آینده تمام بدهی ها پرداخت خواهد شد. تیم ورامین از نظر سالن، هزینه ثبت نام، توافق بین صالحین و شهرداری ورامین مشکلی ندارد. تنها بحث بدهی های تیم صالحین به بازیکنان در دو سال گذشته است.

نفرزاده تاکید کرد: پیشنهاد من حضور مشروط تیم شهرداری ورامین در قرعه کشی است و اگر قبل از 16 مهرماه نتوانستم رضایت شاکیان را برطرف کنم، تیم ورامین را در بازی ها بازنده اعلام کنید. یکی از مشکلات تیم شهرداری ورامین تغییرات مدیریتی در شهرداری است زیرا شهردار جدید یک هفته مشغول به کار شده است و خود شهردار نیز مدیرعامل باشگاه خواهد بود.

رئیس سازمان لیگ نیز در پاسخ به صحبت های نماینده ورامین گفت: من تصمیمات هیات مدیره را اجرا می کنم و درباره حضور ورامین در قرعه کشی دستورالعملی به سازمان لیگ ارائه نشده است و از نظر قوانین نیز مراحل مد نظر را این تیم طی نکرده است.

منوچهر پورحسن تاکید کرد: اگر امتیاز لیگ برتری صالحین ورامین به شهرداری ورامین منتقل شده است، باید توافقنامه ای در این زمینه باشد که سازمان لیگ با بررسی بندهای این توافق نسبت به تعهدات این تیم آگاه شود. اولویت سازمان لیگ تسویه حساب با بازیکنان است و داشتن سالنی برای تمرین و مسابقه و مجوز باشگاه که باید از وزارت ورزش و جوانان نیز استعلام شود.

وی تاکید کرد: من اختیار قرار دادن شهرداری ورامین در قرعه کشی را ندارم و باید حتما از طریق سلسله مراتب اداری این موضوع تایید شود که تا کنون انجام نشده است. تیم ها شرکت کننده در قرعه کشی شاکی خصوصی ندارند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر تشکیلات باشگاه شهرداری ورامین مشخص نشده است که من بخواهیم برای موضوعات مرتبط با آنان مکاتبه کنم.

رئیس سازمان لیگ در ادامه گفت: هدف برطرف کردن نواقص دوره های گذشته است. به همین دلیل اولویت بندی کردیم که تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی تیم ها، برطرف کردن نقواقص سالن ها و .. است که باید حتما برای حضور در مسابقات باشگاه ها انجام می دادند.

وی گفت: برخی باشگاه ها اصلا شاکی خصوصی ندارند و بحث اصلی سازمان لیگ باشگاه هایی است که بازیکنانش شکایت کردند. البته برای شکایت بازیکنان نیز مهلت تعیین شده بود که بعد از آن دیگر قبول نکردیم.

پورحسن در ادامه این نشست درباره مسابقات لیگ برتر مردان گفت: ساعت بازی ها را سازمان لیگ مشخص می کند که با توجه به چند موضوع است از جمله پخش تلویزیونی و اذان مغرب است. صبح روز بازی حتما زمان قطعی اعلام می شود. همچنین نیمکت‌نشینان تیم ها بر اساس قوانین فدراسیون جهانی خواهد بود و با توجه به اصرار باشگاه ها نیروی تدارکاتی پشت نیمکت می‌نشیند و سرپرست تیم نیز در کنار آنالیزور خواهد بود.

او تصریح کرد: تمرین روز قبل از مسابقه تیم ها سه ساعت خواهد بود که هر تیم یک ساعت و نیم و اگر در در یک شهر دو مسابقه بود، تمرین چهار ساعت و هر تیم یک ساعت تمرین خواهد داشت. همچنین لباس بازیکنان باید چهار دست در دو رنگ باشد، شماره بازیکن پشت و جلوی پیراهن باشد و کادر فنی نیز لباس متحدالشکل داشته باشند. آی دی کارت نیز همراه بازیکنان و کادر فنی باشد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت: مربیان و کاپیتان ها بعد از مسابقه در نشست مطبوعاتی یا میکس زون حتما شرکت کنند، برای مربیانی که شرکت نکنند، جرایمی در نظر خواهیم گرفت. در دور رفت دو یکشنبه و در دور برگشت چهار یکشنبه مسابقه برگزار می‌شود و در نهایت 27 اسفندماه پایان لیگ برتر سال 96 خواهد بود.

پورحسن همچنین تاکید کرد اگر تیم ملی نوجوانان با ترکیب فعلی در لیگ شرکت می کند حتما باید رضایت نامه باشگاه ها را برای بازیکنانش داشته باشد. در آینده نیز جلسه ای با سرپرست تیم ها برگزار می کنیم تا هماهنگی لیگ انجام شود.

خواسته محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال نیز از حاشیه های جذاب این نشست بود که از تیم های شرکت کننده خواست که با تماشاگران خود برای تشویق تیم نوجوانان در بازی ها هماهنگ شوند، زیرا بازیکنان نوجوان در ابتدای راه هستند و نباید به گونه ای رفتار کنیم که آنان از ورزش خاطره نامناسب در ذهن خود داشته باشند.

وی در ادامه به دغدغه فدراسیون والیبال برای ایجاد رضایت باشگاه ها بر اساس قوانین است اشاره کرد و گفت: امیدوارم در لیگ برتر امسال شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

افشاردوست در ادامه به تمرین یک روز قبل از مسابقه تیم ها اشاره کرد و گفت: موضوع مهمی است و نباید سالن تمرین در روزهای قبل از مسابقه به جایی اجاره داده شود.

انتهای پیام/

قرعه کشی لیگ برتر والیبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار