همایش «احلی من‌العسل» در آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان پسر استان روز چهارشنبه به یاد نوجوان رشید دشت عاشورا در مدارس و مصلی های استان به سوگ این شهید کربلا می نشینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قدرت اله قاسمی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود:همایش «احلی من‌العسل»، همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می شود و دانش آموزان ارومیه ای در مصلی امام خمینی (ره) به تعداد 2 هزار نفر در این عزاداری شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه در مدارس استان نیز این آئین برگزار می شود، اضافه کرد: اقدام لازم برای حمل و نقل دانش آموزان نیز انجام شده است.
قاسمی با اشاره به اهداف مراسم ' احلی من العسل' نیز گفت: با استناد به یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کارهای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و پرورش و تقویت روحیه جهادی، تلاش شده است تا با الگودهی در قالب سوگواره 'احلی من العسل' به دانش آموزان نوجوان و جوان مسیر تربیتی شایسته ای ترسیم شود.

وی اضافه کرد: نهضت امام حسین (ع) برشی از تاریخ نیست بلکه باید روح تاریخ باشد بنابراین اهداف و هویت قیام کربلا می تواند هویت فرهنگی و زیستی مارا تکمیل و پرشکوه سازد.

قاسمی ادامه داد: براین اساس می توان همواره از حضرت سید الشهدا(س) درس اموخت و ان را به عنوان چراغ راه زندگی تعریف کردتا از سقوط و گمراهی در امان بود.

وی اضافه کرد: عاشورا به ما می آموزد باید در جهت تحقق ارمانهای انسانی و دینی تا پلای جان تلاش کرد.


انتهای پیام/م

برپایی همایش «احلی من‌العسل» در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.