حدود نیمی از آمریکایی‌ها نمی‌دانند مردم «پورتوریکو» شهروندان آمریکایی هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد 47 درصد از مردم آمریکا نمی‌دانند ساکنان مجمع‌الجزایر توفان‌زده «پورتوریکو» شهروندان آمریکایی محسوب می‌شوند.

حدود نیمی از آمریکایی‌ها نمی‌دانند مردم «پورتوریکو» شهروندان آمریکایی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد 47 درصد از مردم آمریکا نمی‌دانند ساکنان مجمع‌الجزایر توفان‌زده «پورتوریکو» شهروندان آمریکایی محسوب می‌شوند.

براساس نظرسنجی «مورنینگ کنسالت»، 47 درصد آمریکایی‌ها نمی‌دانند که بومیان پورتوریکو از سال 1917 میلادی شهروندان آمریکایی محسوب می‌شوند. پورتوریکو از سال 1898 میلادی تحت حاکمیت سیاسی آمریکا قرار دارد.

وقوع توفان سهمگین ماریا در مجمع‌الجزایر پورتوریکو در دریای کارائیب و خسارت‌های فراوانی که این توفان به بار آورده، توجه آمریکایی‌ها را به این منطقه جلب کرده است. حدود 3.5 میلیون نفر در پورتوریکو به دلیل قطع برق بر اثر توفان ماریا در خاموشی به سر می‌برند و بسیاری از آن‌ها هیچ وسیله ارتباطی با دنیای خارج ندارند.

نظرسنجی مورنینگ کنسالت نشان می‌دهد 72 درصد از آمریکایی‌های با تحصیلات کارشناسی، از این موضوع که ساکنان پورتوریکو نیز آمریکایی هستند، آگاهی دارند. این نظرسنجی همچنین رابطه مستقیم آگاهی به این موضوع و تمایل برای کمک‌رسانی به توفان‌زدگان پورتوریکو را نشان می‌دهد. 8 نفر از 10 آمریکایی آگاه به این موضوع خواستار ارسال کمک به ساکنان این مجمع‌الجزایر هستند. این در حالی است که تنها 4 نفر از 10 نفر ناآگاه از این موضوع، از کمک‌رسانی به این منطقه حمایت می‌کنند.

 

انتهای پیام/

ناآگاهی آمریکایی‌ها درباره ساکنان پورتوریکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار