وزیر کار در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی:

اصل اهلیت در واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی رعایت نشده /تا رفع کامل مشکلات هپکو وآذرآب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد

وزیر کار در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در سنوات گذشته اصل اهلیت در واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی رعایت نشده است.

اصل اهلیت در واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی رعایت نشده /تا رفع کامل مشکلات  هپکو وآذرآب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به منظور بررسی مشکلات کارگری صنایع اراک به استان مرکزی سفر کرده در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در این استان گفت: در سنوات گذشته اصل اهلیت در واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی رعایت نشده است.

ربیعی با بیان اینکه تا رفع کامل مشکلات این 2 کارخانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد افزود: در سفر امروز برای بررسی مشکلات و مسائل کارخانه های هپکو و آذرآب نشست های مختلفی تدارک دیده شده و برای حل مشکلات این شرکت ها راهکارهای کارشناسی ارائه می شود.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به اینکه بازگردان کارخانه هپکو از بخش خصوصی به دولت بهترین راه ممکن در شرایط کنونی است گفت: کارخانه هپکو 8 هزار میلیارد ریال به بانک ها، بیمه تامین اجتماعی و امور مالیاتی بدهکار است در حالی که طبق اعلام کارشناسان 4 هزار میلیارد ریال ارزش دارد و دلیل این بدهکاری سنگین را که سهامدار قبلی ایجاد کرده باید مشخص شود.

آیت الله دری افزود: این بدهکاری سنگین کنونی درحالی است در سال 1386 که هپکو به بخش خصوصی واگذار شد بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال ماشین آلات از این کارخانه به فروش رسیده و سهامدار تنها 30 درصد از همه قیمت کلی هپکو را در همان سال پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ج

بررسی مشکلات کارخانه آذر آب و هپکو با حضور وزیر کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.